مجتبی بشارتی، پرستار 26 ساله حتی پس از مرگ هم نجات بخش بیماران شد و اهدای اعضای او به بیش از هفت بیمار نیازمند جان دوباره داد.
کد خبر: ۶۹۷۹۵۸
پرستاری که به 7 بیمار زندگی بخشید

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، سعید لک، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری گفت: مجتبی بشارتی، پرستار 26 ساله اهل کنگاور استان کرمانشاه بود که در بیمارستان های تهران فعالیت داشت و متأسفانه هفته گذشته حین انجام وظیفه در بیمارستان دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده وی تعدادی از اعضای بدنش از جمله کبد، طحال، قلب و کلیه ها به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: پرستاری که تا دیروز با مراقبت از بیماران التیام بخش آلام آنها بود، امروز با اهدای اعضای بدنش آرام بخش و تسلی خاطر چندین بیمار نیازمند شد.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری گفت: اهدای عضو نشانه روح بلند و بزرگ افراد و خانواده آنهاست زیرا وقتی خانواده ای عزیزی را از دست می دهند، این مصیبت آن قدر سخت و دردناک است که فقط درگیر آن داغ باشند و این ایثار جز با اعتقاد به آموزه های دینی و انسانی قابل درک نخواهد بود زیرا طبق باورهای دینی ما زنده کردن یک نفر برابر با زنده کردن همه انسان ها است.

وی افزود: پرستاران ما امتحان خود را در مسیر فداکاری و از خودگذشتگی پس داده اند و ایثار و فداکاری خود را در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در مراحل مختلف علمی، آموزشی، درمانی و مراقبتی به اثبات رسانده اند.

لک با بیان اینکه جمع کثیری از جامعه پرستاری دارای کارت عضویت برای اهدای عضو هستند، گفت: این حقیقت نشان از آن دارد که پرستاران نه تنها در زمان حیات خود با ایثار و از خودگذشتگی بطور شبانه روزی به مراقبت از بیماران می پردازند، بلکه پس از مرگ نیز آمادگی خود برای ایثار و فداکاری به مددجویان و بیماران نیازمند را اعلام داشته اند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پرستاری افزود: سازمان نظام پرستاری نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این پرستار ایثارگر، درگذشت او را به خانواده محترم و همکاران گرامی تسلیت می گوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها