یک عضو باند چهار نفره که با سرقت گاوصندوق و اموال قیمتی منازل مردم در غرب تهران تحت تعقیب پلیس بودند، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۹۷۸۸۰
تخریب دیوار خانه‌ها برای سرقت گاوصندوق

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران و اعلام شکایتی عنوان کرد وقتی از سفر بازگشتیم متوجه شدیم بخشی از اثاثیه منزل از جمله گاوصندوقمان که پول، طلا و اسناد و مدارک درآن نگهداری می‌شد، سرقت شده است.

با تشکیل پرونده و دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری سارقان آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند، منازلشان مورد دستبرد قرار گرفته است.

با تحقیق از این مالباختگان و بررسی از محل‌های سرقت مشخص شد دزدی‌ها به یک شیوه انجام شده است.

با افزایش شکایت‌ها، جستجو در این زمینه ادامه داشت تا این که چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و گفت: هنگام بازگشت به خانه‌مان مشاهده کردم سه مرد در حالی که گاوصندوقی را که بسختی حمل می‌کردند از مجتمع مسکونی نزدیک خانه‌مان خارج شدند و به سمت خودرویی رفته و آن را درون آن قرار دادند. دقایقی بعد مرد دیگری که چند قلم اثاثیه حمل می‌کرد از همان مجتمع خارج و قصد ملحق شدن به آنها را داشت که راننده خودرو با دیدن وی این فرد را جا گذاشت و بسرعت از محل دور شد.

در پی این گزارش ماموران با اعزام به محل متهم را بازداشت و با حضور درمجتمع مشاهده کردند، در یکی از آپارتمان‌ها تخریب شده و گاوصندوق و اموال قیمتی خانه سرقت شده است.

مرد سارق برای تحقیقات به مرکز پلیس منتقل شد. در بررسی از سوابق کیفری او مشخص شد، وی فردی سابقه‌دار است و 10 سال از عمرش را نیز به اتهام سرقت از منازل در زندان گذرانده و چندی پیش نیز با پایان آخرین محکومیتش از زندان آزاد شده است.

متهم در ادامه تحقیقات پلیسی اعتراف کرد، پس از آزادی با یک گروه از متهمان سابقه‌دار آشنا شدم و یک باند سرقت از منازل را تشکیل دادیم.

وی درباره نحوه دزدی‌هایشان گفت: ابتدا با شناسایی منازلی که صاحبخانه در آنجا حضور نداشتند، با تخریب در ورودی خانه وارد می‌شدیم. اگر گاوصندوق‌ها در میان دیوار اتاق جا سازی شده بود، دیوار را نیز تخریب می‌کردیم سپس گاوصندوق‌های سرقتی را به بیابان‌های حومه شهر، انتقال داده و پس از تخریب آن اموال موجود را بر می‌داشتیم.

با اعتراف متهم، برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای شناسایی و دستگیری سه همدست فراری‌اش ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی عزیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
۰
۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها