با لغو برخی تحریم‌ها صورت گرفت

بازگشت ۱۱ خط کشتیرانی بزرگ دنیا به ایران

اقدامات گسترده ای در چند ماهه اخیر برای ورود خطوط خارجی و کشتیرانی دنیا به بندر شهید رجایی صورت گرفته است و نخستین خط کشتیرانی خارجی تردد خود را به بندر شهید رجایی در هفته جاری از سر می گیرد.
کد خبر: ۶۹۷۷۲۴
آغاز پهلوگیری دوباره  کشتی‌های خارجی در بندر شهید رجایی

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی؛ علی جهاندیده معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح روند کاهش استقبال خطوط کشتیرانی خارجی از بنادر ایران و کاهش بهره وری و راندمان عملکرد بنادر، تصریح کرد: با ابراز تمایل شرکت های کشتیرانی خارجی نسبت به حضور دوباره در بنادر ایران، شرکت Wan Hai تایوان نخستین شرکت کشتیرانی است که با شکسته شدن تحریم ها، فعالیت خود را در بنادر ایران از سر می گیرد.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این شرکت کشتیرانی به دنبال توافقات ژنو از اوایل ماه مارس سال جاری میلادی به صورت آزمایشی، پذیرش کالا جهت حمل به بنادر بوشهر و شهید رجایی کرده بود که از این پس تردد کشتی های این خط در بنادر ایران به صورت منظم و تثبیت شده انجام می گیرد.

وی تاکید کرد: شرکت کشتیرانی Wan Hai تایوان از دوم مرداد امسال تردد خود را از بندر شانگهای چین به بندر شهید رجایی از سر می گیرد که با این اقدام، زمان جا به جایی در مقایسه با سرویس های حمل و نقل دریایی از بندر جبل علی، حداقل به مدت هفت روز کاهش پیدا می کند.

جهاندیده یادآور شد: پس از رفع تحریم های بندر شهید رجایی در نخستین مورد یک کشتی کانتینری بزرگ متعلق به شرکت کشتیرانی Wan Hai که چند ملیتی است، اما درصد بالای آن متعلق به تایوان است از سنگاپور وارد بندر جبل علی شده و از آنجا وارد بندرعباس و بندر شهید رجایی می شود.

وی ابراز داشت: در قالب مذاکرات کتبی و اعلام رسمی به خطوط کشتیرانی دنیا اعلام کردیم که بندر شهید رجایی آماده پذیرش کشتی های کانتینری و غیر کانتینری است.

جهاندیده اظهار داشت: یکی دیگر از کشتی های همین شرکت تایوانی در تاریخ سوم مرداد 93 از بندر شانگهای به بندر شهید رجایی وارد می شود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: غیر از این کشتی ها، سه شرکت دیگر کشتیرانی دنیا نیز بزودی وارد بندر شهید رجایی می شود که گزارش آن ارائه خواهد شد.

وی گفت: ناوگان کشتیرانی شرکتهایی از کشورهای هند، چین، تایوان و کره جنوبی به بنادر ایران خواهند آمد.

وی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی در قالب تفاهمنامه، درخواست مکتوب و اعلام بین المللی، آمادگی بندر شهید رجایی را برای پذیرش کشتی ها اعلام کرده و قرار است خطوط لاینری دنیا را به این بندر کانتینری جذب کند.

دادگاه اروپا، 25 شهریور سال گذشته با صدور حکمی تحریم های این اتحادیه علیه شرکت کشتیرانی و 17 شرکت وابسته به آن را لغو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها