اعتیاد آوری سیگار در حد هروئین و کوکایین

هر 6 ثانیه یک نفر بر اثر استعمال دخانیات می میرد

وزیر بهداشت کاهش دسترسی به سیگار و قلیان خواستار شد و گفت: با تولید و مصرف دخانیات به ویژه سیگار و قلیان مخالفیم.
کد خبر: ۶۹۷۰۵۵

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی پس از نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در جمع خبرنگاران یکی از موارد مطرح شده در این جلسه را موضوع سیگار و قلیان عنوان کرد و گفت: افراد جامعه وقتی در اثر استعمال سیگار و قلیان مریض می شوند بیماری های صعب العلاج، معلولیت و آسیب های اجتماعی حاصل از مرگ و میر افراد افزایش می یابد که این هزینه های عمومی سلامت را نیز بالا می برد که بخشی از این موارد قابل جبران هم نیست.

وی مشکل عمده را ورود غیرقانونی سیگار به کشور بیان کرد و افزود: هر قدر هزینه را بالا ببریم و دسترسی را کاهش دهیم، اگر دستگاه های نظارتی کار خود را به خوبی انجام ندهند کار بیهوده ای کرده ایم.

مصرف سیگار و قلیان هزینه سلامت را افزایش می دهد

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی درخصوص نامه 4000 پزشک به رییس جمهور درخصوص افزایش جدیت در برخورد با مصرف قلیان گفت: مطالبه همه ما به ویژه وزارت بهداشت مبارزه با مصرف دخانیات به ویژه سیگار و قلیان است که امیدوارم دستگاه های ذی ربط، مسئولانه رفتار کنند.

استفاده از قلیان ممنوع است

دکتر هاشمی با بیان این که استفاده از قلیان ممنوع است به نامه 4000 پزشک به رییس جمهور اشاره کرد و افزود: دستگاه هایی که باید نظارت کند مشخص است؛ حال قوه قضاییه و اماکن مشخص در صورت دیدن تخلف باید متخلفان را به دست قانون بسپارند و مطابق قانون با آنها رفتار کنند که این به قوه قضاییه مربوط می شود.

وزیر بهداشت نامه 4000 پزشک به رییس جمهور را اقدامی نمادین از طرف کل جامعه پزشکی برشمرد و افزود: این به این معناست که همه جامعه پزشکی و همه خانواده ها و همه ایرانیان علاقه مند هستند که قانون دقیقا رعایت شود و در مواردی هم که تخلف می شود به شدت برخورد شود. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها