دزدان دریایی در تنگه ملاکا مالزی با حمله به یک نفتکش دو هزار و 500 تن محموله آن را به سرقت بردند.
کد خبر: ۶۹۶۶۷۰
سرقت محموله بزرگ نفتی به دست دزدان دریایی

نفتکش ˈمورسبی 9ˈ با پرچم هندوراس نیز هفته گذشته در آب های اطراف مالزی مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و دو هزار و 200 تن محموله آن به سرقت رفت.

رسانه های محلی مالزی روز چهارشنبه به نقل از مقامات نیروی دریایی این کشور اعلام کردند دزدان دریایی اواخر روز گذشته به این نفتکش که از سنگاپور عازم صباح مالزی بود حمله کرده و دو هزار و 500 تن محموله آن را ربودند.

تنگه ملاکا و ایالت صباح در شرق مالزی ماه ها است روزها و شب های ناآرمی را می گذراند و به جز فعالیت دزدان دریایی گروه های تروریستی نیز با نفوذ در این منطقه اقدام به آدم ربایی و انتقال آن ها به جنوب فیلیپین می کنند.

مالزی اعلام کرد 15 خدمه این نفتکش که شب گذشته مورد هجوم دزدان دریایی قرار گرفت در سلامت هستند.

دزدان دریایی مدتی است به منطقه جنوب شرق آسیا بازگشته اند و این دزدان بدون ترس به کشتی های تجاری در شاهراه های حمل و نقل دریایی در منطقه حمله می کنند.

افزایش این حملات به نگرانی ها در خصوص تبدیل این منطقه به کانون اصلی فعالیت دزدان دریایی دامن زده است. این در حالی است که تقریبا یک سوم تجارت جهانی از مسیرهای دریایی جنوب شرق آسیا به ویژه تنگه ملاکا انجام می شود.

کارشناسان معتقدند توسعه تجارت در منطقه پای دزدان دریایی را به این منطقه باز کرده است.

این هشتمین سرقت دریایی از فروردین ماه تاکنون در این منطقه دریایی جنوب شرق آسیا است.

فعالیت دزدان دریایی تا سال ها با توجه به افزایش عملیات گشت زنی در منطقه تقریبا متوقف شده بود، اما این سرقت ها اکنون رو به افزایش است و از 46 مورد در سال 2009 میلادی به 128 مورد در سال گذشته میلادی رسید.

آمار نشان می دهد دزدان دریایی سالانه بین 13 تا 16 میلیارد دلار زیان اقتصادی به دولت ها وارد می کنند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها