رییس پلیس فتا تهران بزرگ اعلام کرد: فردی که با برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب شاکی قبوض آب و برق و گاز خود را پرداخت کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۹۵۳۷۰
دزد ناشی با سرقت اینترنتی قبض پرداخت کرد

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا، سرهنگ محمد مهدی کاکوان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان تهرانی مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ 16میلیون ریال از حسابش، پرونده ای در این رابطه در دادسرای رسیدگی به جرایم اینترنتی تشکیل و به دستور مقام قضایی جهت رسیدگی تخصصی به پلیس فتا پایتخت ارجاع شد.

وی افزود: تیمی از کارآگاهان این پلیس مسئولیت رسیدگی به پرونده را به عهده گرفته و تحقیقات خود را آغاز کردند، ماموران ضمن دعوت از شاکی و تحقیق از وی دریافتند فرد یا افرادی درحالیکه رمز اینترنتی وی را نداشتند بصورت غیرمجاز برداشت کرده اند.

سرهنگ کاکوان گفت: با تجمیع اطلاعات بدست آمده و با انجام اقدامات لازم مشخص شد برداشت های انجام شده همگی صرف پرداخت قبوض تلفن ثابت، موبایل، گاز، آب و برق و همچنین تعداد 18 شارژ خریداری شده است.

وی افزود: با اخذ استعلام ها، مشخص شد کلیه قبوض به نام یک فرد و شارژها نیز توسط وی خرید و در سایر خطوط ایرانسلی که به نام وی است استفاده شده لذا با مهندسی اجتماعی و شگرد و ترفندهای پلیسی نامبرده به این پلیس دلالت و به جرم خود اعتراف کرد.

رییس پلیس فتا پایتخت گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به دادسرا اعزام و با قرار کفالت 200 میلیون ریالی روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها