رییس اداره مامایی وزارت بهداشت خبر داد:

ایران رتبه اول عمل سزارین در دنیا

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به بالا بودن آمار سزارین در کشور، برنامه های این وزارتخانه را برای کاهش سزارین و افزایش زایمان طبیعی اعلام کرد.
کد خبر: ۶۹۳۸۹۹
اعلام برنامه های وزارت بهداشت برای افزایش زایمان طبیعی

محمد حاجی آقاجانی با اعلام اینکه آمار سزارین در کشور غیرمنطقی بالا رفته است، گفت: برای اینکه بتوانیم آمار 54 درصدی زایمان به روش سزارین را در کشورمان پایین بیاوریم، می بایست برنامه‌های تشویقی در نظر بگیریم.

وی از حذف فرانشیز زایمان به عنوان یکی از این مشوق ها نام برد و گفت: مشوق دوم، بحث بازسازی بلوک های زایمان و و زایشگاه ها و ایجاد فضاهای اختصاصی برای مادران است.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مشوق سوم برای مادران زایمان بی درد است، افزود: بحث بعدی در راستای سیاست های تشویقی بسته زایمان طبیعی، توانمندسازی مادران در قالب برگزاری 8 جلسه آموزشی است.

وی از ایجاد صندوق ترویج زایمان طبیعی در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: از محل هدفمندی و زایمان هایی که انجام می شود، رقمی به این صندوق خواهد رفت. از محل این صندوق که زیر نظر روسای دانشگاه ها و بخش های زایمان قرار دارد، برای بازسازی زایشگاه ها، فرهنگ سازی و آموزش مادران استفاده می‌شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها