رویترز گزارش کرد که دیپلمات‌ها امروز، سه‌شنبه، اعلام کردند که احتمالاً «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و دیگر وزرای خارجه 1+۵ به زودی به وین سفر می‌کنند و به مذاکرات هسته‌ای ایران می‌پیونند.
کد خبر: ۶۹۳۶۳۹
وزرای خارجه 1+۵ به وین می روند

خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های غربی امروز، سه‌شنبه اعلام کردند که احتمالاً «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و دیگر وزرای خارجه 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) به زودی به وین سفر می‌کنند و به مذاکرات هسته‌ای ایران می‌پیونند.

دیپلمات‌ها همچنین اعلام کردند که ورود احتمالی وزرای خارجه گروه 1+5 قبل از ضرب‌الاجل 20 ژوئیه به وین الزاماً به مفهوم این نیست که مذاکره‌کنندگان 1+5 در مرز رسیدن به توافق جامع قرار دارند.

یکی دیپلمات غربی نزدیک به مذاکرات در حالی که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت: وزرای خارجه می‌توانند به مذاکره‌کنندگان درباره تمدید زمان مذاکرات، در صورتیکه واقعا این کار مفید باشد، کمک کنند و آنها همچنین می‌توانند جریانی را برای رسیدن به توافق تا 20 ژوئیه، که هدف ما است، ایجاد کنند.

این مقام غربی ادامه داد: به طور قطع، وزیران خارجه می‌توانند همچنین توافقی را به امضا درآورند اما ما در حال حاضر تا امضای هرگونه توافق فاصله زیادی داریم.

یکی از دیپلمات‌های غربی تأکید کرد: ما هنوز از رسیدن به توافق فاصله داریم. ضرب‌الاجل، 20 ژوئیه است و آن چیزی است که ما بر روی آن کار می‌کنیم.

آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 قبل از رسیدن ضرب‌الاجل 20 ژوئیه، هفته گذشته در وین آغاز شد و همچنان در جریان است اما هیچ نشانه‌ای از پیشرفت در مذاکرات وجود ندارد و همچنان در خصوص موضوعاتی چون غنی‌سازی اورانیوم، طول مدت توافق و سرعت لغو تحریم‌ها اختلافاتی وجود دارد.

توافق اولیه تحت عنوان برنامه اقدام مشترک بین ایران و 1+5 در ماه نوامبر سال گذشته میلادی در ژنو صورت گرفت و قرار شد 6 ماه مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع ادامه داشته باشد و امکان دارد در صورت توافق طرفین این مذاکرات تمدید شود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها