سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق از آمادگی عشایر استان صلاح الدین و شهر موصل عراق برای انتفاضه با هدف بیرون راندن گروه تروریستی داعش خبر داد.
کد خبر: ۶۹۳۵۴۸
عشایر صلاح الدین و موصل آماده انتفاضه ضد داعش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری البغدادیه نیوز، سرلشکر قاسم عطا روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای امنیتی به کمک عشایر به پا خاسته علیه داعش در روستای الزویه آمدند و توانستند با کشتن ده ها تروریست که در حال نزدیک شدن به روستایشان بودند، بیش از 30 خودروی آنها را نیز به آتش بکشند.

عطا افزود: ما اطلاعات دقیقی داریم که بسیاری از عشایر موصل برای انتفاضه بزرگ با هدف اخراج داعش آماده می شوند. عشایر در حال آماده شدن برای قیام بزرگ علیه داعش هستند و این تنها محدود به موصل نیست بلکه در صلاح الدین هم چنین وضعی وجود دارد.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق افزود: نیروهای امنیتی توانستند سیطره کامل خود را در اطراف شهر تکریت محقق کنند و آزادی کامل این شهر از دست داعش نزدیک است.

اوضاع عراق از زمان اشغال بخش هایی از آن توسط تروریست های داعش به ویژه در دو استان نینوا و صلاح الدین به شدت امنیتی است و نیروهای عراقی به پشتوانه نیروهای داوطلب مردمی و فتوای مرجعیت عالی شیعه پس از اعلام آماده باش نوری المالکی نخست وزیر عراق، مانع از پیشروی های بیشتر داعش شدند و برخی مناطق را از این گروه تروریستی پس گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها