عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: طبق گفته وزیر اقتصاد فرآیند حذف یارانه نقدی دهک‌های بالا درآمدی آغاز شده است.
کد خبر: ۶۹۳۵۲۱
فرایند حذف یارانه  پردرآمدها آغاز شد

حذف یارانه نقدی دهک‌های بالای درآمدی، امری مهم است که از آبان ماه سال گذشته و در آستانه بررسی بودجه 1393 کل کشور مطرح شد.

این موضوع که از سوی نمایندگان کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، در جلسات مختلف بررسی و قرار شد در متن قانون بودجه 93 لحاظ شود.

از این رو نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه 93 در قالب تبصره 21 ماده واحده این لایحه دولت را مجاز کردند نسبت به حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد اقدام کند، اما علی رغم گذشت حدود 4 ماه از اجرای قانون بودجه 93 این موضوع تاکنون عملیاتی نشده و منجر به واکنش برخی نمایندگان نسبت به عدم اجرای نص صریح قانون شده است.

علی محمد احمدی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: موضوع حذف یارانه نقدی افراد پردرآمد را از وزیر اقتصاد و امور دارایی پیگیری کرده است.

وی به نقل از وزیر اقتصاد گفت: فرآیند حذف یارانه نقدی دهک‌های بالای یارانه نقدی آغاز شده است.

نماینده دهلران گفت: بر این اساس قرار است ابتدا سقفی را در نظر بگیرند و با استناد به آن افراد پردرآمد را شناسایی و نسبت به حذف آنها اقدام کنند.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی دیگر عضو کمسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: ضروریست دولت هرچه سریعتر نسبت به حذف یارانه دهک‌های بالایی درآمدی اقدام کند.

نماینده قم تصریح کرد: در صورت عدم اجرای کامل بودجه 93 مجلس نسبت به ابزارهای نظارتی خود روی خواهد آورد.

بنابراین در حالی که نمایندگان، کارشناسان و مردم انتظار دارند تا یارانه افراد پردرآمد حذف شود که تاکنون این اقدام صورت نگرفته و طبق گفته وزیر اقتصاد فرایند آن آغاز شده است.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها