افزایش انتقادات به دعوت کنگره از سرکرده منافقین

مریم رجوی صلاحیت صحبت درباره داعش را ندارد

کارشناس فرانسوی خبر داد:

منافقین در کنار داعش می جنگند

یک کارشناس برجسته فرانسوی خبر داد که عناصر گروهک تروریستی منافقین 3 ماه متوالی است در کنار گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه می جنگند.
کد خبر: ۶۹۳۲۴۴
منافقین در کنار داعش می جنگند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری الانصار عراق، تیری میسان در جمع خبرنگاران گفت: اخیرا نشست بزرگی در پاریس با حضور مسئولان ناتو و دولت های آمریکا و اروپا برگزار شد و در جریان آن، «مریم رجوی» از مسئولان سازمان مجاهدین خلق ایران از دولت عراق به شدت انتقاد کرد.

به گفته میسان، رجوی در این نشست، عملیات داعش در عراق را «خشم عراقی ها» نامید و از آن حمایت کرد.

تیری میسان که یک روزنامه نگار تحقیقی فرانسوی است، همچنین از برگزاری نشست دیگری توسط گروهک تروریستی منافقین در پاریس خبر داد و گفت: در این نشست صدها تن از شخصیتهای کشورهای مختلف ناتو شرکت کردند که در میان آنها، می توان به افرادی نظیر هیوگ شلتن فرمانده اسبق ستاد مشترک آمریکا، ویلیام کیسی فرمانده سابق عملیات موسوم به آزادی عراق، نیوت گنگریچ رییس سابق اتاق نمایندگان آمریکا، سناتور جوزف لیبرمن و دوست او سناتور جان مک کین که به صورت ویدیوکنفرانسی حضور یافت، رودی گیلیانی شهردار سابق نیویورک، خوزه لوئیس رودریگز زاپاته رو نخست وزیر سایق اسپانیا، میشل الیو ماری و برنار کوشنر وزیر سابق دفاع و امور خارجه فرانسه و رامایاد، نایب رییس حزب رادیکال فرانسه نام برد.

بنا به اظهار میسان، عناصر گروهک تروریستی منافقین که به دلیل همدستی با رژیم صدام در کشتار مردم ایران و عراق، از سوی دولت نوری المالکی برای ترک عراق تحت فشار قرار دارند و تاکنون بخشی از آنها ناچار به ترک این کشور شده اند، سه ماه است در سوریه و عراق در کنار داعشی ها می جنگند. علاوه بر آن، مریم رجوی سرکرده این گروهک اخیرا با تشکیلات موسوم به ائتلاف ملی سوریه (مخالفان اسد) در پاریس دیدار و بر ضرورت همکاری و هماهنگی بین دو طرف تاکید کرده است.

این کارشناس فرانسوی یادآور شد: گروهک منافقین که از واشنگتن تامین مالی می شود در 27 ژوئن (6 تیرماه) گذشته، نشست خود را در ویلبنت پاریس برگزار کرد.

وی افزود: اگر چه این نشست در ابتدا با هدف جلب حمایت شرکت کنندگان از حضور اعضای این سازمان تروریستی در دو اردوگاه اشرف و لیبرتی در عراق شکل گرفت، اما مریم رجوی این فرصت را مغتنم دانست تا به نوری المالکی نخست وزیر عراق حمله کرده و همزمان از پیشرفت های داعش در عراق و «دستاوردهای نظامی» این گروه تروریستی ابراز خوشحالی کند.

میسان با انتقاد از سیاستهای دوگانه دولتهای غربی در مبارزه علیه تروریسم نوشت: سیاست فرانسه در حال حاضر از بیماری روانی شیزوفرنی رنج می برد. آمریکا هم همین طور است. از یک طرف در اظهار های رسمی به خطر افتادن ثبات عراق را محکوم می کنند و از سوی دیگر در جنگ پنهان خاورمیانه مشارکت دارند و افسرانی را به عراق می فرستند یا گروههایی را مورد حمایت می کنند که داعش را در عراق و سوریه آموزش دهند.

جام جم آنلاین-جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها