قائم مقام مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام آخرین فهرست واردکنندگان قانونی تلفن همراه به کشور، گفت: تنها 15 شرکت در بازار موبایل به طور رسمی مجاز به واردات گوشی تلفن همراه هستند.
کد خبر: ۶۹۲۳۹۲
معرفی 15 واردکننده رسمی تلفن همراه

به گزارش فارس، سیدعلی امانت افزود: با توجه به گسترش واردات غیرقانونی گوشی‌های موبایل در کشور، معرفی شرکت‌های واردکننده می‌تواند نقش بسزایی در کاهش سهم قاچاق این کالای ارتباطی داشته باشد.

وی افزود: تنها شرکت‌هایی که در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت نامشان به عنوان واردکننده تلفن همراه ثبت شده می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و فعالیت دیگر شرکت‌ها تحت هر عنوانی غیرقانونی است.

قائم مقام رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان تصریح کرد: برخی شرکت‌ها قبلا جزو واردکنندگان رسمی بوده‌اند که تاریخ مجوزشان به پایان رسیده و چنانچه تمایل به ادامه فعالیت دارند باید مجوزشان را تمدید کنند، در غیر این صورت فعالیت آنها غیرقانونی است.

همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با تائید اسامی شرکت‌های واردکننده، افزود: شرکت‌هایی که به عنوان واردکننده قانونی موبایل در کشور فعالیت دارند و اسامی آنها در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت ذکر شده باید به ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش بپردازند.

ابراهیم درستی با بیان این‌که به دنبال اجرای طرحی برای حذف کامل قاچاق در این گروه کالایی هستیم، گفت: تمام واحد‌های صنفی موظف هستند تنها گوشی‌های دارای گارانتی را ارائه کنند و چنانچه کالایی بدون گارانتی عرضه شود، به منزله قاچاق بوده و با آنان بشدت برخورد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها