عملیات نظامی نیروهای عراقی برای بازپس گیری مناطق تحت کنترل گروههای مسلح در عراق رو به افزایش است. خیابانهای تکریت در استان صلاح الدین صحنه درگیریهای شدید بین نیروهای ویژه عراقی و افراد مسلح بود و در نتیجه آن عناصر گروه دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) از محله های عوجه و عوینات از جنوب تکریت عقب نشینی کردند.
کد خبر: ۶۹۱۷۱۹
تشدید نبردهای ارتش عراق با داعش

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، در استان دیاله نیز نیروهای عراقی توانستند مناطق شوهان ، دوالیب و شروین را پس از نبردهای شدید با افراد مسلح داعش آزاد کنند.

منابع سعودی غیر رسمی از اقدام عربستان به استقرار 30 هزار سرباز در مرزهایش با عراق خبر دادند تا این کشور در مقابل هرگونه تهدیدات تروریستی احتمالی در امان باشد.

مسعود بارزانی رئیس دولت منطقه کردستان عراق نیز تأکید کرد نیروهای کرد از مناطقی که در حال حاضر در ان مستقر شده اند عقب نشینی نخواهند کرد.وی از پارلمان کردستان خواست برای برگزاری همه پر سی در خصوص حق تعیین سرنوشت آماده شود.این اقدام باعث نگرانی اقلیتهای عراقی از جمله اقلیت شبکی شده است.

حنین قدو دبیر کل تشکل شبکی ها گفت نیروهای پیشمرگه همزمان با سرگرم بودن نیروهای عراقی به افراد مسلح داعش ، کنترل 16 واحد اداری را در استان نینوا به دست گرفته اند.

آنکارا آزادی 32 ترک را که هنگام حمله افراد مسلح داعش به کنسولگری ترکیه در موصل به گروگان گرفته شده بودند تأیید کرد.

هلاکت 19 تروریست داعش و پاکسازی 4 روستا از تروریستها

جمیل الشمری فرمانده پلیس دیاله عراق از پاکسازی چهار روستا در شرق منصوریه واقع در 45 کیلومتری شمال شرقی بعقوبه از عناصر تروریستی و کشته شدن 14 فرد مسلح و انهدام 16 خودرو خبر داد.


به گزارش العالم ، الشمری گفت نیروهای مشترک ارتش و امنیتی چهار روستای شرق منصوریه را از وجود تروریست های داعش در یک عملیات گسترده امنیتی پاکسازی کرده اند.

پاکسازی منطقه العوجه و کشته شدن 30 تروریست داعش

سخنگوی رسمی دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پنجشنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی، منطقه العوجه در شهر تکریت را پس از هلاکت 30 نفر از تروریستهای داعش به طور کامل پاکسازی کرد

نماینده ائتلاف دولت قانون: نوری المالکی تنها نامزد دولت قانون است

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق پنجشنبه تاکید کرد نوری المالکی تنها نامزد این ائتلاف برای سمت نخست وزیری عراق است.

حنان الفتلاوی نماینده ائتلاف دولت قانون در پاسخ به اظهارات اسامه النجیفی رئیس سابق پارلمان عراق که بر ضرورت وجود نخست وزیری جدید برای عراق تاکید کرده بود گفت :« در این مرحله و با توجه به چالشهایی که کشور با آن مواجه است ، درگیری با داعش و دست درازی بارزانی به بخشی از سرزمینهای عراق و سرقت نفت ، نوری المالکی نامزد اصلح است.»

مخالفت امریکا با همه پرسی درباره استقلال کردستان عراق

آمریکا مخالفت خود را با درخواست مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی درباره استقلال این منطقه اعلام کرد .

به گزارش خبرگزاری فرانسه بارزانی در سخنانی در پارلمان منطقه کردستان تصویب فوری قانون تشکیل کمیسیون عالی مستقل انتخابات کردستان را به عنوان گام نخست آمادگی به منظور برگزاری همه پرسی درباره تعیین سرنوشت این منطقه خواستار شده بود .

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت : « ما معتقدیم عراق اگر متحد باشد قویتر خواهد بود . برای همین آمریکا به درخواست خود برای حمایت از عراقی دموکراتیک ، چند حزبی و یکپارچه ادامه می دهد . » دولت آمریکا نوری مالکی نخست ویزر عراق را تحت فشار گذاشته ، تا بر خلاف نتیجه انتخابات این کشور ، گروههای طرفدار آمریکا را در دولت سهیم کند . حزب نوری مالکی بیشترین تعداد کرسی را در انتخابات اخیر عراق بدست آورده است و حزب او باید دولت را تشکیل دهد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
۰
۰
باید با دیگر احزاب و گروههای سیاسی دولت ائتلافی تشكیل بده كه گویا آقای مالكی فقط قدرت رو برای خودشون میخوان.بهتر ایران هم به ایشون توصیه بكنه كه كمی از این موضع جنگ افروزانه عقب نشینی كنن و اجازه بدن همه گروههای سیاسی و مذهبی در دولت عراق وارد بشن تا از این همه تبعیض در اونجا جلوگیری بشه.من یك شیعه هستم ولی معتقدم كه اهل سنت هم مسلمان هستند و در عراق و همه جای دنیا و ایران هم حق حضور در دولت و نهادهای سیاسی رو دارن.همه ما شیعیان باید نگاه خودبرتر بینی رو ببندیم و در راه ایجاد صلح و دوستی بین همه احزاب و گروههای مذهبی بكوشیم.

نیازمندی ها