غافلگیری شهروندان کرمانشاهی از افزایش گاز بهاء

قبض هایی که قسطی پرداخت می شوند

با شروع روزهای گرم سال برخلاف انتظارها برای کاهش مبالغ گازبها در قبوض، شهروندان کرمانشاهی از چند برابر شدن مبلغ قابل پرداخت در قبض گاز خود گلایه دارند و معتقدند که بازرسان شرکت گاز برای بررسی موضوع باید اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۶۹۱۵۹۶
قبض هایی که قسطی پرداخت می شوند

با شروع فصل گرما مصرف بسیاری از نهاده های انرژی و مصرفی مانند آب و برق به شکل سرسام آوری بالا می رود به گونه ای که در بسیاری از موارد کمبودها و جیره بندی منابع آغاز شده و تبلیغات صرفه جویی در مصرف آب و برق به یک باره بالا می گیرد.

اما این موضوع در خصوص یکی از نهاده های انرژی کاملا وارونه است. گاز خانگی از آن دست از نهاده هاست که با شروع فصل گرما و به گنجه رفتن وسایل گرما زا رو به کاهش نهاده و میانگین مصرف آن به شدت کاهش می یابد. افزایش مصرف گاز در زمستان است و در روزهای سرد شاهد توصیه ها برای کاهش مصرف آن هستیم.

اما اینروزها در استان کرمانشاه قبض های گاز پیرو این قاعده نبوده و رقم های متفاوتی را نشان می دهند.

ارقام گاز بها برای بسیاری از شهروندان کرمانشاهی در آخرین قبض پرداختی خود به گونه ای است که باعث مراجعه مکرر آنها به شرکت گاز و حوزه مدیریت فروش گاز شده است.

گلایه مشترکان گاز در کرمانشاه از قبض های چند برابری

یکی از شهرواندان کرمانشاهی که تعدادی از قبض های گاز ماه های گذشته و اخیر خود را در دست داشت، گفت: بر اساس آخرین قبض برای یک ماه باید بیش از صدو پنجاه هزار تومان بپردازم.

وی افزود: ثبت این رقم برای پرداخت در حالی است که من در فصول سرد سال حداقل نیمی از این گاز بها را پرداخت کرده ام و در این روزهای گرم وسایل گرمایشی را هم خاموش کرده ایم اما این قبض ها برای من صادر شده است.

یکی دیگر از شهروندان از قبض میلیونی خود برای چهار ماه گلایه داشت و می گفت: مطمئنم که این محاسبه برای من به اشتباه انجام شده است و الا سابقه نداشته که چنین مصرفی داشته باشم و یا چنین قبضی برای من صادر شود.

محمدی هم از مشترکین گاز در شهر کرمانشاه است که با در دست داشتن یکی از قبوض خود، گفت: سیصد و پنجاه هزار تومان برایم قبض گاز صادر شده است اما من چنین مصرفی نداشته ام. اینجا آمده ام که مشکل را به شکلی برطرف کنم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه مشکل شما برطرف شده است یا خیر نیز گفت: به من گفتند که فعلا این قبض را پرداخت نکن تا در قبض بعدی بررسی لازم انجام شده و به شما اطلاع داده شود. بازرس هم آمده و میزان مصرف کنتور ما را چک کرده است.

بالا رفتن مبالغ قبض های گاز ناشی از اعمال افزایش 20 درصدی است

مدیر بخش فروش شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: در ابتدای سال گازبها در بخش خانگی حدود 20 درصد افزایش قیمت داشته است و در بخش های دیگر مصرف گاز نیز تا 30 درصد گاز بها اضافه شده است. افزایش قیمت هایی که در قبض ها دیده می شود مربوط به همین موضوع است.

علی کرمانشاهی در پاسخ به این سوا که آیا این افزایش قیمت ها با این 20 درصد مقرر از سوی شرکت گاز همخوانی دارد گفت: در اکثر موارد چنین است و افزایش قیمت قبض ها مربوط به همان افزایش 20 درصدی از ابتدای سال است.

وی با اشاره به گرم شدن هوا و کاهش مصرف گاز توسط شهروندان کرمانشاهی گفت: این موضوع درست است که با گرم شدن هوا و رسیدن به روزهای تابستان مصرف گاز کاهش پیدا می کند اما باید به این موضوع توجه داشت که بسیاری از مراجعات به ما تا به امروز دارای بدهی قبلی هستند و درصد عمده ای از پرداختی آنها مربوط به روزهای سرد سال است.

کرمانشاهی با تأکید بر رسیدگی به ابهامات و سوالات مشترکین در خصوص مبالغ قبض های گاز افزود: بازرسان و کارشناسان شرکت گاز این آمادگی را دارند تا در صورت بروز هرگونه مشکل و ابهام در میزان گاز مصرفی برای بازدید به محل مراجعه کرده و مشکل احتمالی را برای برطرف شدن گزارش کنند.

مبالغ بالا را برای شهرواندان کرمانشاهی تقسیط می کنیم

مدیر بخش فروش شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به مصرف بالای برخی از شهروندان و البته عدم پرداخت چندماهه قبوض آنها گفت: ما در حوزه کار خود این آمادگی را داریم که در صورت مراجعه افراد مبالغ بالای گاز بهای آنها را تقسیط کنیم تا بتوانند راحت تر این مبالغ را پرداخت کنند.

یکی از شهروندانی که از مبلغ بالای قبض خود (645 هزار تومان برای چندماه) شکایت داشت پس از بررسی مشکل خود و متقاعد شدن از اینکه اشتباهی روی نداده است، گفت: با مراجعه به بخش فروش پرداختی گاز بها را برایم تقسیط کرده و در سه مرحله آن را خواهم پرداخت.

شهروندان کرمانشاهی بعد از دقت در خصوص میزان مصرف انرژی در منازل می توانند برای رسیدگی به مشکلات و ابهامات خود به نهادهای ذیربط مراجعه کرده و در قسمت مربوطه مشکل را رسیدگی و برطرف کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها