یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از عدم کاهش ساعات کاری ادارات در ماه رمضان انتقاد کرد و گفت که با توجه به گرمای هوا، کاهش ساعات کاری اقدام حداقلی برای رفاه روزه‌داران خواهد بود.
کد خبر: ۶۹۱۲۹۰
بذرپاش خواستار کاهش ساعات کاری ادارات در ماه رمضان شد

مهرداد بذرپاش با تاکید بر اینکه کاهش ساعات کاری ادارات در ماه رمضان ایراد قانونی ندارد افزود: تنظیم ساعت کاری ادارات بر عهده دستگاه اجرایی است؛ ضمن اینکه اگر هم مشکل قانونی در این‌باره وجود داشت مجلس آماده همکاری در این زمینه است اما تاکید می‌کنم که این موضوع هیچ مشکل قانونی ندارد.

وی یادآور شد:‌ در حالی که دمای هوا نزدیک به 40 درجه است، ساعات طولانی روزه‌داری ایجاب می‌کند که دولت در جهت رفاه روزه‌داران اقدام درخوری انجام دهد. در همین راستا کم کردن ساعات کاری ادارات و تقسیم کارها و وظایف در ساعت حضور افراد در محل کار اقدام حداقلی است که می‌تواند در جهت رفاه حال و آسایش روزه‌داران انجام شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه تدوین و اجرای قوانین باید در جهت آسایش و رفاه مردم باشد، خاطرنشان کرد:‌ اصل بدیهی این است که قوانین برای سهولت زندگی و سهولت امور تدوین می‌شود و این یکی از فلسفه‌های قانون‌گذاری است.

بذرپاش اضافه کرد: ما باید اقدامات لازم را در جهت رفاه و آسایش مردم انجام دهیم تا در ماه مبارک رمضان مردم بتوانند روزه‌داری با کیفیت‌تری را داشته باشند؛‌ هم به اعمال عبادی خود بپردازند و هم با توجه به گرمای هوا اذیت نشود.

وی در پایان گفت که مجلس آمادگی این را دارد که اگر در این‌باره نیاز به قانون یا استفساریه‌ای هست به دولت کمک کند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها