گروه تروریستی داعش که شکل گیری خلافت اسلامی خود را در مناطقی از خاورمیانه اعلام کرده است، طرح آینده ی سرزمین خود را منتشر کرده که تا افغانستان و اروپا امتداد دارد!
کد خبر: ۶۹۱۲۳۰
نقشه داعش برای 5 سال آینده

روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت:این اعلامیه داعش که در نخستین روز ماه مبارک رمضان منتشر شده می تواند موجی از درگیری ها را در بین گروه های تندرو بوجود آورد.

ابومحمد عدنانی سخنگوی داعش گفت: مشروعیت تمام امارت ها، دولت ها و سازمان ها با توسعه سرزمین خلیفه و رسیدن ارتش ما به مناطقشان از بین می رود.

وی افزود: به خلیفه خود گوش کنید و از او اطاعت کنید. از دولت ما که روز به روز رشد خواهد کرد، حمایت کنید!

در این نقشه، داعش به سرزمین های خاورمیانه، شمال افریقا و بخشی وسیعی از اسیا و اروپا دست انداخته است.

در این نقشه ایران، افغانستان، و مناطق اطراف دو کشور به نام خراسان و تحت تسلط داعش معرفی شده است.

به نوشته دیلی میلی، اسپانیا که به مدت 700 سال در دست مسلمانان بود براساس طرح داعش تا سال 2020 تسخیر می شود.

استراو در راس لابی ایران در انگلیس

روزنامه وال استریت ژورنال در یادداشتی از مواضع مثبت برخی قانون‌گذاران انگلیسی به سرپرستی جک استراو، وزیر پیشین امور خارجه این کشور نسبت به ایران در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی نوشت.

به گزارش ‌ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال در یادداشتی درباره تحولات اخیر در مواضع دولت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نسبت به ایران و تمایل این کشور برای بازگشایی سفارتش در تهران با اشاره به اظهارات اخیر ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر ضرورت بازگشایی سفارت این کشور در تهران می نویسد باید جست‌وجو کرد که چه تحولاتی در ایران رخ داده است که مواضع انگلیس تغییر یافته است. به نظر می‌رسد دلیل اصلی بر سر کار آمدن حسن روحانی رییس جمهور ایران در سال گذشته است.

این روزنامه در ادامه با اشاره به سفر هیأتی از انگلیس به سرپرستی جک استراو وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در دوران نخست‌وزیری تونی بلر به تهران و اظهارات مثبت آن‌ها پس از بازگشت از تهران با سه مقام انگلیسی که در این سفر حضور داشتند گفت‌وگویی داشته است.

جک استراو، بن والاس و نورمن لامونت نمایندگان مجلس بریتانیا در طول روزهای گذتشه محدودیت‌های ایجاد شده توسط تحریم‌های آمریکا به بانک‌های انگلیسی به دلیل تجارت با ایران مورد انتقاد قرار داده‌اند. در همین راستا جک استراو در ماه مارس در گفت‌وگویی اعلام کرد: محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا برای موسسات مالی انگلیس غیر قابل قبول است.

انتقاد یک اصلاح‌طلب از دولتی ها

«حمیدرضا جلایی پور» عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت اخیراً گفتگویی با ضمیمه «روزنامه اعتماد» انجام داده که در آن طرح مکتب نیاوران از سوی دولتی ها را مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش مشرق، وی گفته است:عده ای فکر می کنند به سادگی می توان، اعتدال را گفتمان و ایدئولوژی کرد ... به نظر من، مدل سیاسی آقای «روحانی»، حکمرانی خوب است. فصل ۱۲ کتاب ایشان هم همین است. باید دید، چطور با اعتدال، این حکمرانی خوب ممکن و تقویت می شود، چطور با اعتدال باید اقلیم ایران حفظ شود و توسعه همه جانبه را تقویت کرد. اینها مسئله «روحانی» است، نه نیاوران را مکتب کردن(!). مکتب ها در علوم انسانی، حاصل کار ده ها سال محققان حقیقت پژوه است نه کار دولت ها»

جلایی پور افزود: این در حالی است که «رضا صالحی امیری» بحث های متفاوتی درباره "مکتب نیاوران" را به زبان آورده است. «صالحی امیری»، گزینه پیشنهادی «روحانی» برای تصدی «وزارت ورزش و جوانان» بود که به دلیل برخی سوابقش توسط مجلس رأی اعتماد نگرفت. وی همچنین برای مدتی به عنوان «معاون رئیس جمهور» و «رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» مشغول شد که پس از کناره گیری از این مسؤولیت، اکنون «رئیس کتابخانه ملی» است.

یک واقعیت عینی وجود دارد. ما در ۸ سال گذشته در «مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام»، یک تیم بودیم که با آقای «روحانی» همکاری داشتیم و لیدر این جریان نیز آقای «روحانی» بود. در این ۸ سال بحث و جدل و گفتگوی متعددی در خصوص اینکه اعتدال چیست و در عرصه قدرت و دولت، باید چه مشی ای داشته باشد؛ انجام شد. ما آن را "مکتب نیاوران" نامگذاری کردیم، اینها چارچوب فکری مکتب نیاوران بود».

تجاوز وحشیانه داعش به زن و دختر مسیحی در موصل

در پی تعرض وحشیانه و غیر انسانی تروریست های داعش به زن و دختر یک شهروند مسیحی در موصل عراق این شهروند مسیحی نتوانست این اقدام وحشیانه اعضای داعش را تحمل کند و دست به خودکشی زد .

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه خبری الاشوریه ، شماری از اعضای داعش وارد خانه یک خانواده اشوری در موصل شدند و از آنان درخواست فدیه کردند .

زمانی که خانواده عراقی پولی برای پرداخت نداشتند سه تن از اعضای داعش به همسر و دختر شهروند مسیحی تجاوز کردند . در پی این حادثه وحشتناک شهروند عراق خودکشی کرد.

در همین حال تروریست های داعش چهار زن مسیحی را در موصل به سبب نداشتن حجاب به قتل رساندند .

تروریستها یک کودک شش ساله عراقی را هم به خاطر گفتن کلمه داعش 60 ضربه شلاق زدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجتبی ح
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
۰
۰
احتمالا داعش همه این اعمال داعش پسندانه را با دهن روزه و قربه الی الله انجام داده

نیازمندی ها