ارتش عراق توانسته است با هماهنگی بیشتر ، ابتکار عمل را در مناطق مختلف نبرد با داعش در دست گیرد و پایگاه چهارم ارتش در تکریت را از دست نیروهای داعش آزاد کند.
کد خبر: ۶۹۱۲۱۲
آزادشدن پایگاه چهارم ارتش در تکریت از دست داعش

واحد مرکزی خبر به نقل از المیادین گزارش داد، ارتش عراق توانسته است پایگاه چهارم ارتش را در جنوب شهر تکریت از دست نیروهای داعش آزاد کند.

با این حال نیروهای داعش پل اقواس را تخریب کردند ، پلی که این پایگاه را به تکریت وصل می کند.

در همین حال هفت عضو داعش در حمله جنگنده های ارتش عراق کشته شدند.

این در حالی است که جنگ در استان دیاله ادامه دارد.

مسئولان امنیتی عراق تایید کردند،دومین اسکادران از جنگنده های سوخوی روسی شامل ۵ جنگنده دست دوم رااز مسکو تحویل گرفته اند.

نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروی هوایی یک اردوگاه بزرگ تروریست های داعش را در سمت غربی شهر موصل منهدم کردند که به هلاکت بیش از 50 تروریست منجر شد.

هواپیماهای ارتش همچنین ساختمان محل استقرار اعضای گروه تروریستی داعش را در روستای شیخ حمد در ناحیه شمال صلاح الدین هدف قرار

دادند که به انهدام کامل این مقر و کشته شدن همه افراد داخل آن منجر شد.

بالگردهای ارتش با حمله به محل تجمع تروریست های داعش در منطقه «عبد ویس» از توابع جرف الصخر در 45 کیلومتری شمال غرب حله، 60 تروریست را به هلاکت رساندند.

20 تن از تروریست های داعش در حملات هوایی ارتش عراق به منطقه الشرقاط در شمال استان صلاح الدین کشته شدند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا نیز گفتند حدود 500 سرباز آمریکایی که برای تقویت امنیت سفارت آمریکا به عراق اعزام شده‌اند مجهز به بالگردهای تهاجمی آپاچی و پهپادهای کوچک شناسایی هستند.آدمیرال جان کربی سخنگوی پنتاگون در کنفرانسی خبری گفت: وظیفه این سربازان حفظ امنیت تاسیسات، افراد، اموال و نیز کمک به سفارت و وزارت خارجه برای ادامه فعالیت در عراق است.

درگیری های پراکنده در کربلای معلا

به گزارش کنوز مدیا، در پی فتوای محمود الصرخی، از روحانیان گمراه درعراق، برای مقابله با نیروهای امنیتی و استقرار تک تیراندازان هوادار صرخی در پشت بام ها در کربلا، شب گذشته بالگردهای ارتش وارد عمل شدند و درگیری هایی در این شهر رخ داد. در پی بروز درگیری در شهر، جوانان کربلایی با هدف حمایت از بارگاه مقدس امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام بسیج شدند.

برای مقابله با داعش از کشورهای دوست کمک می خواهیم

لقمان فیلی سفیرعراق در واشنگتن گفت: بیش از این نمی توانیم منتظر کمک نظامی آمریکا باشیم و برای مقابله با تروریست های گروه داعش از ایران، روسیه و سوریه کمک می خواهیم.وی افزود: تاخیر آمریکا در پشتیبانی نظامی باعث شده است عراق به دنبال کمک از کشورهای دیگر باشد.

خبردیگر اینکه همزمان با حضور داوطلبانه مردم عراق بویژه جوانان برای جنگ با داعش، منابع امنیتی عراق از حضور 150زن در صفوف نیروهای امنیتی این کشور در استان المثنی برای مبارزه با تروریست های داعش خبر دادند.

اخبار تایید نشده از هلاکت عزت الدوری

پایگاه خبری کنوز مدیا در عراق اعلام کرد خبرهای تاییده نشده از کشته شدن عزت الدوری در تکریت حکایت دارد.در این خبرها آمده است بالگردهای ارتش عراق خانه ای را در تکریت هدف قرار دادند که عزت الدوری در آن حضور داشت و الدوری در این عملیات کشته شد. هنوز مشخص نیست که عزت الدوری همان عزت ابراهیم الدوری (معاون صدام دیکتاتور معدوم عراق )است یا خیر.

داعش کودکان موصل را مسلح کرد

پایگاه اینترنتی آمریکایی دیلی بیست از ایجاد فضایی از رعب و وحشت میان اهالی موصل با گسترش پدیده کودکان مسلح در خیابان های این شهر خبر داد. جوانترین داوطلب جنگجو در میان گروه تروریستی داعش کودکی 10 ساله است.

اعدام دو جوان به علت سرپیچی از دستورات داعش

عناصر وابسته به گروه داعش دو جوان 25 و 30 ساله را در منطقه سعدیه در 80 کیلومتری شمال شرق بعقوبه اعدام کردند.جرم این دو جوان خودداری از اجرای دستورات این گروه عنوان شده است.این دو جوان در برابر چشم مردم اعدام شدند و پس از اعدام اجازه داده نشد اجسادشان در قبرستان سعدیه دفن شود.تروریستهای داعش از زمانی که کنترل منطقه سعدیه را به دست گرفتند خانواده های ساکن در این منطقه را مجبور می کنند یا جزیه بدهند یا یکی از اعضای خانواده خود را به عضویت داعش در آورند. پرداخت جزیه براساس دستور شورای نظامی داعش، به منزله مجازات شرعی است.

درخواست سردسته تروریستها از صنعتگران و دانشمندان

فایل صوتی 19 دقیقه ای البغدادی دو روز پس از اینکه داعش خلافت اسلامی را در سرزمین های تحت کنترل اعلام کرد و البغدادی را خلیفه مسلمانان دانست، منتشرشد.

وی دراین پیام گفت: عجله کنید چون سوریه برای سوری ها نیست و عراق نیز متعلق به عراقی ها نیست. زمین متعلق به خداوند است. کارشناسان نظامی و اداری، صنعتگران، دانشمندان، پزشکان، مهندسان بشتابید.رهبر داعش ازتروریستهای خود خواست جنایاتشان را در ماه رمضان تشدید کنند چون در این ماه و در هرماهی جهاد برترین چیز است و راه رسیدن به خداست.

کردهای عراق درپی همه پرسی برای استقلال

همزمان با وحشیگری های تروریستهای داعش در عراق، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق اعلام کرد کردهای این کشور، همه پرسی استقلال را در ماه های آینده برگزار می کنند.

بارزانی گفت: با توجه به اینکه با پیشروی های برق آسای داعش ، عراق عملا تجزیه شده است این همه پرسی در زمان مناسبی برگزار می شود. بارزانی در پاسخ به این سوال که آیا این همه پرسی به زودی برگزار خواهد شد گفت: من نمی توانم تاریخ مشخصی را اعلام کنم اما قطعا این موضوع، چند ماه زمان می برد. البته درباره این موضوع پارلمان باید تصمیم بگیرد.پیشتر نتانیاهو،‌ نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با بهره گیری از ناآرامیهای عراق، اعلام کرده بود که از ایجاد کردستان مستقل حمایت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها