رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ساعت ۱۷ تا ۲۲، ساعت‌های پرخطر اوقات فراغت جوانان است گفت: مسئولان باید زمینه‌های حضور آسان و رایگان جوانان در باشگاه‌ها و اماکن تفریحی را فراهم کنند.
کد خبر: ۶۹۱۱۹۵
ساعت خطر کردن جوان ها را پیدا کردند

محمدتقی حسن زاده اظهار کرد: موضوع اوقات فراغت نقش اساسی در سبک زندگی دارد و می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روی عوامل فرهنگی، اجتماعی و زیستی تأثیر بگذارد.

وی ادامه داد: جمعیت فعال در یک کشور جمعیتی هستند که اوقات فراغت خوب و برنامه ریزی شده‌ای را دارند و هم اکنون ما نیازمند برنامه ریزی تخصصی در حوزه اوقات فراغت هستیم که تمام قشرها را دربرگیرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در برنامه ریزی اوقات فراغت باید زنان، مردان و حتی سالمندان را نیز در نظر بگیریم اما متأسفانه یکی از چالش‌های ما این است که در برنامه ریزی‌ها با تفاوت نگرش‌ها مواجه هستیم اما باید توجه داشته باشیم اوقات فراغت دوران حساسی است که باید غنی سازی شود در غیر اینصورت گرایش‌ها و تمایلاتی در بین جوانان افزایش پیدا می‌کند که می‌تواند تبعات زیادی را در پی داشته باشد.

حسن زاده ادامه داد: نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که هم اکنون جوانان تمایل دارند اوقات فراغت خود را در کنار خانواده سپری کنند که خانواده‌ها باید به این تمایل جوانان پاسخ مثبت دهند و زمینه‌ها را برای گذران اوقات فراغت جوانان در کنار خود فراهم کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید زمینه‌های حضور رایگان جوانان در میادین ورزشی و باشگاه‌ها را فراهم کنند گفت: اماکن تفریحی و ورزشی فرصت‌هایی را در اختیار جوانان قرار می‌دهد تا بتوانند اوقات فراغت خود را بهینه و خستگی و نگرانی‌ها را از خود دور کنند و در اینصورت گرایش آنها به گروه‌های پر خطر نیز کاهش پیدا می‌کند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها