وزیر خارجه کشورمان در دیدار دو جانبه خود با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرام دانستن تولید سلاح هسته ای با استدلال جالب توجهی دفاع کرد.
کد خبر: ۶۹۰۷۸۰
دفاع جالب ظریف از فتوای رهبرانقلاب

به گزارش جهان‌نیوز، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان هنگام بازگشت از آخرین نشست وین در میان خبرنگاران در هواپیما روایت جالبی از گفتگوی خصوصی خود با کاترین اشتون درباره ضمانت اجرایی صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای کشورمان اعلام کرد.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از وی خواستار ضمانت عینی برای عدم دستیابی به سلاح هسته ای شد که محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به استناد فتوای رهبری مبنی بر حرام دانستن تولید سلاح هسته ای به کاترین اشتون اطمینان به عدم تولید این سلاح را اعلام نمود.

اما کاترین اشتون از وی سندی محکم خواستار شد که محمد جواد ظریف در پاسخ به وی می‌گوید: در این سالن خبرنگاری وجود ندارد؛ همینطور عکاسی هم حاضر نیست. درست است؟ که اشتون تایید می‌کند.

وی می افزاید طبق اطلاع شما بنده در کشور آمریکا زندگی کرده‌ام و درس خوانده‌ام و با سبک زندگی شما آشنا هستم. درست است؟ که باز هم با تایید اشتون مواجه می‌گردد.

ظریف می‌افزاید پس می‌توانم به راحتی به دور از هر اطلاعی از دیگران و رسانه‌ها با شما مصافحه داشته باشم اما از این کار به دلیل دینی اجتناب می‌کنم. این مورد همان دلیل ما مسلمانان بر پیروی کردن از فتوای مرجع تقلید تشیع است.

واکنش آمریکا به اعلام خلافت داعش

دولت امریکا دوشنبه اقدام داعش را در اعلام "خلافت اسلامی" در مناطقی که در عراق و سوریه تصرف کرده اند، بی معنا توصیف کرد.

به گزارش سایت وزارت امور خارجه آمریکا، "جنیفر ساکی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در این وزارتخانه با اشاره به نیروهای موسوم به "داعش" گفت: اعلام چنین چیزی برای مردم عراق و سوریه، بی معناست. شبه نظامیانی که که اکنون نام گروه‌شان را به خلافت اسلامی تغییر داده اند، صرفا تلاش می‌کنند با القای فضای ترس و نگرانی، بر مردم حکومت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت آمریکا همچنان از عراق متحد حمایت می‌کند.

وی درباره اینکه آیا مواضع آمریکا و ایران در خصوص داعش به هم نزدیک شده است یا نه گفت: ما پیشتر نیز گفته ایم و وزیر امور خارجه نیز گفته است که داعش تهدیدی برای منطقه از جمله ایران است. داعش تهدیدی برای همه مردم عراق است، خواه سنی، شیعه یا کرد باشند و برای همین ما تا این اندازه طرفدار حرکت در بخش سیاسی برای تشکیل دولت هستیم. از همه طرف ها نیز می خواهیم که متحد باشند.

روایت بهزاد نبوی از پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان

آقای بهزاد نبوی که اخیرا با سپری شدن دوره محکومیتش از زندان آزاد شده، در اظهارات قابل تاملی گفته است: پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان عوض شده و این برای جریان اصلاحات خطرناک است.

به گزارش جهان، وی در توضیح این ادعای خود می گوید: الان (بعد از آزادی) دخترهایی که پیش من می آیند، می خواهند با من دست بدهند. یا نوری زاد که از بهاییت دفاع کرده و گفته پای بهائیان را می بوسم، طرفدار ما شده است. دراویش گنابادی پیش ما می آیند و از ما اعلام حمایت می کنند. قبلا در (هفته نامه) عصر ما، مطلب می زدیم و نهضت آزادی به ما فحش می داد ولی الان ما تبدیل شدیم به قهرمان آنها.

نبوی با خطرناک خواندن این وضعیت می گوید، این ماجراها بهانه به دست مخالفان ما خواهد داد.

رژه داعش با تسلیحات غنیمتی از عراق

داعش در شهر رقه سوریه به عنوان مرکز حکمرانی اش صف طولانی از خودروها و تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته شده در عراق را به نمایش گذاشت. این تجهیزات شامل تانک ها، خودروهای زرهی و تانک های آمریکایی ارتش عراق بودند.

به گزارش عصر ایران، سایت خبری سوریه مباشر نوشت: این تجهیزات نظامی در اختیار ارتش و پلیس عراق، به هنگام اشغال مناطق گسترده در شمال این کشور، به دست داعش افتاد. داعش سپس این تجهیزات و تسلیحات را به سوریه منتقل کرد.

ارتش و پلیس عراق در بسیاری از مناطق به هنگام حمله داعش، عقب نشینی یا فرار کردند به همین دلیل، حجم گسترده ای از تسلیحات و تجهیزات، سالم در اختیار داعش قرار گرفت.

آنچه که در این نمایش نظامی توجه همه را به خود جلب کرد، موشک بزرگی بود که به لحاظ حجم و شکل شبیه موشک های اسکاد ساخت روسیه است.

به هنگام این رژه، شماری از جنگنده های میگ ارتش سوریه در آسمان رقه به پرواز درآمدند اما با شلیک گسترده ضدهوایی داعش، آنها منطقه را ترک کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها