مرد اخاذ دستگیر شد

کلاهبرداری با «کارت سلامت»

مردی که به بهانه صدور پرونده وکالت از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق کلاهبرداری می‌کرد، از سوی پلیس فتای استان البرز دستگیر شد.
کد خبر: ۶۹۰۶۵۹
صدور پرونده وکالت، ترفند مرد کلاهبردار بود

رییس پلیس فتای استان البرز در این باره به جام‌جم گفت: هفته گذشته مردی با حضور در این مرکز از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت و عنوان کرد، در رشته حقوق فارغ‌التحصیل شده و تصمیم داشتم در آزمون کانون وکلا شرکت کنم و به همین منظور در فضای مجازی در جستجوی روز ثبت‌نام بودم که متوجه شدم دو وبلاگ در زمینه مطالب حقوقی فعالیت دارند و در آنها عنوان شده بدون آزمون وکالت، پروانه صادر می‌شود و من نیز پس از تماس با مدیر سایت، 21 میلیون تومان به حساب وی واریز کردم تا پروانه وکالت بگیرم، اما متوجه شدم در دام کلاهبرداری گرفتار شده‌ام.

سرهنگ یزدان نیکنام افزود: در پی این شکایت، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری مرد شیاد آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند در دام یک کلاهبردار اینترنتی گرفتار شده‌اند.

دستگیری متهم

وی یادآور شد: در تحقیقات از شاکیان مشخص شد، آنها نیز به شیوه‌ای مشابه گرفتار مرد شیاد شده‌اند و هر کدام ده تا 21 میلیون تومان به وی پرداخت کرده‌اند تا پروانه وکالت بگیرند.

جستجو‌ها در این زمینه ادامه داشت تا این که ماموران اطلاع یافتند متهم فراری وبلاگ‌های پیشین خود را فیلتر کرده و با راه‌اندازی وبلاگ‌های جدید، کلاهبرداری‌هایش را از سر گرفته است.

رییس پلیس فتای استان البرز خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی ماموران ردپای متهم فراری را در یکی از محله‌های جنوبی کرج به دست آورده و او را دستگیر کردند. متهم با انتقال به پلیس فتا در بازجویی جرایمش را پذیرفت و گفت با راه‌اندازی وبلاگ‌های جعلی، دانش‌آموختگان رشته‌های حقوق را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کردم و تاکنون بیش از یکصد میلیون تومان به این شیوه کلاهبرداری کرده‌ام.

وی با توصیه به شهروندان بویژه دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها از آنها خواست فریب چنین وبلاگ‌هایی را نخورند و در صورت مشاهده با چنین مواردی، موضوع را به پلیس فتا گزارش دهند.

افرادی که در دام این کلاهبردار گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پلیس فتای استان البرز از وی شکایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها