اگر نگاهی به تاریخ، همین تاریخ معاصر خودمان بیندازیم، خواهیم دید که هرگاه اراده و خواست مردم بر‌انجام یا ترک کاری قرار گرفته است، آن کار بدون حتی دخالت و پافشاری دولت اجرایی یا کنار گذاشته شده است و این یعنی برای ترغیب مردم به انجام هر کار پسندیده، یا ترک یک عمل ناپسند، باید راهی برای نفوذ در دل و ذهن آنها پیدا کرد تا خود آغازگر این حرکت باشند.
کد خبر: ۶۸۹۷۱۵
مردی که قلیان‌هایش را شکست

از جمله مباحثی که این روزها اخبار و گزارش‌های فراوانی درباره آن در جراید و رسانه‌ها می‌بینیم و می‌شنویم، بحث فراگیر شدن استفاده از قلیان در جامعه و مضرات بی‌شمار آن است و البته هشدارهایی که به نتیجه نمی‌رسد.

شاید باید این بار هم لباس رسمی و دولتی از تن این هشدارها درآورد و آن را از دل و زبان خود مردم به خودشان بازگو کرد؛ کاری که روز گذشته در شهرستان مریوان استان ایلام صورت گرفت و بر این اساس یک قلیان‌ فروش مریوانی در تصمیمی انساندوستانه، اسباب کاسبی خود را در انظار عمومی و مقابل خبرنگاران به آتش کشید.

سید کمال صمدی که مدت هفت سال به کار فروش قلیان در قهوه‌خانه اشتغال داشت، بعد از این‌که به وسیله اعضای یک انجمن از زیان‌های قلیان برای سلامت مردم بویژه نسل جوان آگاه شد، تصمیم گرفت با شکستن و آتش زدن قلیان‌های قهوه‌خانه‌اش، دست از فروش و عرضه آنها بکشد.

اقدام وی تاکنون بازتاب خوبی میان مردم مریوان داشته و او امیدوار است تمام قهوه‌خانه‌داران و عرضه‌کنندگان قلیان نیز به این موج بپیوندند و قلیان را برای همیشه کنار بگذارند.

فاطمه مرادزاده - گروه ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها