آیت‌الله جوادی‌آملی در پیامی به مناسبت تحولات عراق و اقدامات گروه تروریستی داعش تاکید کرد: اگر داعشی‌ها عاقل و عادل شدند و سلاح را به زمین گذاشتند که «طوبی لهم و حسن مآب» وگرنه بدانند عراق برای آنها یک گورستان عمومی خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۹۶۹۹
عراق گورستان عمومی داعش خواهد شد

مظلومیت فراموش‌نشدنی

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همایش داغ لاله‌ها، یادواره گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت تاکید کرد: ملت قهرمان ایران هیچ‌گاه یاد پایمردی و مظلومیت مردم سلحشور سردشت را فراموش نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، در پیام علی لاریجانی آمده است: مردم مظلوم و ایثارگر شهرستان سردشت با صبوری و شکیبایی در برابر بمباران شیمیایی توسط هواپیماهای متجاوز رژیم بعثی عراق در سال 64 که باعث شهادت و مصدومیت جمع کثیری از اهالی این شهر مقاوم شد نام و یاد خویش را در تاریخ پرافتخار کشور جاودانه ساختند.

وزیر اطلاعات: اندکی غفلت باعث بروز فاجعه‌ای شبیه 7 تیر می‌شود

وزیر اطلاعات طی سخنانی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر گفت: اندکی غفلت می‌تواند ما را دچار فاجعه هفتم تیر کند و باید بهوش باشیم.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود علوی افزود: آنچه دو سه سال پیش اتفاق افتاد و در سخنرانی نوه امام در حرم امام اخلال کردند چه بود؟ آنچه در قم اتفاق افتاد و با هتک حرمت حرم حضرت معصومه(س) سخنرانی رئیس مجلس را به هم زدند چه بود؟ مراسم سخنرانی آقای ناطق نوری را در شب احیا در حرم ثامن‌الائمه به هم زدند چه بود؟ اینها نمونه همان‌هایی است که در مورد شهید بهشتی در زمان انقلاب می‌دیدیم و متاسفانه تا قبل از تقبیح این اقدامات از سوی رهبر معظم انقلاب، این افراد حاضر به قبول قبح اقداماتشان نبودند.

امیری‌فر: احمدی‌نژاد از مشایی جدا نشده است

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در دولت دهم با تکذیب اخباری که درباره جدایی مشایی از احمدی‌نژاد مطرح می‌شود، گفت: آقایان مشایی و احمدی‌نژاد از هم جدا نشده‌اند و جلسات مشترک برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر در گفت‌وگو با خبرآنلاین افزود: البته ساختمانشان عوض شده و دفتر مشایی به دانشگاه ایرانیان منتقل شده است.اخیرا برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند احمدی‌نژاد با فاصله گرفتن از مشایی، خود را برای حضور دوباره در عرصه سیاسی آماده می‌کند.

توضیحات خاتمی درباره نامه جامعه مدرسین به دولت

پس از آن‌که آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از برخی تذکرات فوق‌محرمانه به دولت خبر داد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی توضیح داد که این تذکرات در قالب نامه‌ای به رئیس‌جمهور منتقل شده است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این نامه‌نگاری فقط اختصاص به دولت روحانی نداشته و در دولت‌های قبل نیز چنین نامه‌نگاری‌هایی از سوی جامعه مدرسین صورت گرفته است.

وی افزود: جامعه مدرسین به‌دنبال اصلاح امور است، نه جار و جنجال و به همین خاطر، اغلب به صورت خصوصی به دولت‌های مختلف، تذکر داده است.

نشست مشترک دولت و مجلس؛ نیمه رمضان

سایت خانه ملت نوشت، نشست مشترک دولت و مجلس در ماه مبارک رمضان و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) یکشنبه بیست‌ودوم تیر به میزبانی دولت برگزار می‌شود.به گزارش خانه ملت، این نشست صمیمی همراه با ضیافت افطار خواهد بود.

پیام روحانی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

رییس‌جمهور کشورمان در پیامی کتبی به ایاد مدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نوشت: امیدواریم با بهره‌گیری از برکات ماه رمضان، این ماه الهی، جهان اسلام در مسیر تعالی و شکوفایی، صلح و آرامش و تحکیم پیوندهای اخوت و دوستی گام بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار امیدواری کرد ندای وحدت مسلمانان، باور به‌خشونت و افراط را منزوی و گرایش به صلح و اتحاد کتاب وحی را در سراسر جوامع اسلامی متجلی سازد.

انتقاد فرانسه از منافقین

در حالی که سران گروهک منافقین سال‌هاست در پاریس اقامت دارند سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه از گروهک منافقین به علت رویکرد خشن و غیردموکراتیک، هویت فرقه‌ای و مبارزه فشرده برای نفوذ و ارائه اطلاعات گمراه‌کننده انتقاد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از آسوشیتدپرس، رومان نادال گفت: این واژه‌ها از دیدگاه دولت فرانسه، بشدت واژگانی خشن و تند است.

نتیجه یک نظرسنجی درباره قدرت اول منطقه‌ای در خاورمیانه

براساس نظرسنجی انجام شده از سوی یکی از دانشگاه‌های ترکیه، این کشور برخلاف سال‌های گذشته نتوانست رتبه اول قدرت منطقه‌ای را به‌دست آورد و ایران از سوی شرکت‌کنندگان به عنوان اولین قدرت منطقه‌ای انتخاب شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه بوگون چاپ ترکیه، براساس این نظرسنجی که در دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه فاتح ترکیه انجام شده است، گرچه در گذشته ترکیه به عنوان یک کشور مدل برای روند دموکراتیزه شدن در خاورمیانه بود، اما در دوره اخیر این تلقی تغییر یافته است.

در این نظرسنجی، بیش از 500 شرکت‌کننده از استادان دانشگاه، پژوهشگران و روزنامه‌نگاران کشورهای فلسطین، ایران، لیبی، تونس، سوریه، مصر، عراق و رژیم صهیونیستی حضور داشتند که 32 درصد شرکت‌کنندگان، ایران را به عنوان قدرت منطقه‌ای اعلام کردند و ترکیه با کسب 20 درصد آرا توانست جایگاه دومین قدرت منطقه‌ای را به‌دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها