وزیر راه و شهر‌سازی از اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک‌ها در حوزه مسکن مهر و افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۰۸۰
سقف تسهیلات مسکن مهر تا 3 میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس آخوندی گفت: سقف تسهیلات مسکن مهر بین 20 تا 30 میلیون ریال افزایش می‌یابد و بر اساس شیوه‌نامه جدید، سقف وام مسکن مهر در کشور به 250 میلیون ریال می‌رسد و میزان کسری تسهیلات برای تکمیل مسکن تامین می‌شود. با درخواست وزارت راه و شهرسازی زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر نیز از 15 به 20 سال با محاسبه دوران مشارکت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از بانک مسکن به عنوان بانک عامل درخواست شده است تا تسهیلات را بویژه از اقشار کم‌درآمد به صورت پلکانی دریافت کند.

آخوندی با اشاره به پیش‌بینی تکمیل و واگذاری هزار واحد مسکن مهر تا پایان امسال گفت: در مجموع 800 هزار واحد مسکونی مهر در کشور در قالب مسکن مهر اقشار کم‌درآمد و خودمالکی در دست ساخت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که از مسکن‌های اجتماعی به طرح جامع مسکن تعبیر نشود، افزود: مسکن‌های اجتماعی ویژه افراد کم‌درآمد جامعه است و با طرح جامع مسکن که تمام انواع مسکن را دربردارد، متفاوت است.

وی گفت: در طرح مسکن اجتماعی متوسط زیربنای هر واحد مسکونی 50 متر است که برای خانوارهای دارای فرزند به 70 متر نیز می‌رسد، اما واحدهای مسکن مهر تا 90 متر مربع وسعت دارد.

آخوندی افزود: در طرح مسکن مهر علاوه بر پرداخت وام، بقیه هزینه بر عهده متقاضی است، اما در مسکن اجتماعی واحدها متناسب با وسع درآمد خانوار قیمت‌گذاری می‌شود و هر فرد با پرداخت حداکثر 40 درصد درآمد خود به‌صورت اجاره‌ای امکان سکونت در آن واحد را پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: واحد مسکن اجتماعی به صورت اجاره در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و دولت اعلام کرده است که واگذاری آنها از سال 93 آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها