مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای اعمال جیره‌بندی و نوبت بندی برنامه‌ریزی شده آب در کشور نداریم، گفت: از مشترکان عاجزانه می‌خواهیم که برای پایداری شبکه آب و تأمین آب مورد نیاز صرفه‌جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۶۸۸۹۰۲
برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب در کشور نداریم

حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سئوال که آیا جیره‌بندی آب در کرج و یا سایر کلان‌شهرها صحت دارد یا خیر، گفت: بارها در سخنرانی‌ها و اظهارات خود اعلام کرده‌ام که هیچ نوبت‌بندی و جیره‌بندی آب برنامه‌ریزی‌شده‌ای در شهرها و مخصوصاً کلان‌شهرها نداریم.

وی ادامه داد: از 6 ماه گذشته با همکاران خود در آبفا برنامه‌ریزی برای تامین آب را در سراسر کشور آغاز کردیم که این اقدامات با اصلاح شبکه و حفر چاه‌های مورد نیاز آغاز شد.

جانباز تاکید کرد: سیستم آبرسانی شرکت‌های آبفا با توجه به افزایش دما و افزایش مصرف آب آمادگی کاملی برای تأمین آب مورد نیاز دارد و باز هم تأکید می‌کنم که هیچ برنامه‌ای برای نوبت‌بندی برنامه‌ریزی شده آب برای کلانشهرهایی مثل تهران، اصفهان، مشهد و حتی کرج که این روزها در خصوص آن صحبت می‌شود، نداریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: ذات تأسیسات زیربنایی این است که با وجود مشکلاتی، خطوط آبرسانی آسیب می‌بیند و یا دچار قطع برق می‌شود پس با وجود اینگونه حوادث، قطعی آب در شبکه یک موضوع کاملاً عادی است که ممکن است در هر یک از نقاط کشور هر لحظه رخ دهد.

جانباز گفت: آنچه که وزارت نیرو و شرکت آبفا بارها اعلام کرده و بر وری آن تاکید کرده است این است که نوبت‌بندی و جیره‌بندی آب برنامه‌ریزی شده در کشور نداریم.

توزیع آب شهر کرج افزایش می‌یابد

وی در پاسخ به این سوال که در خبرها داشتیم که شهر کرج با نوبت‌بندی آب مواجه شده است، گفت: در خصوص شهر کرج باید بگویم که هیچ نوبت‌بندی برای این شهر اعمال نشده و ایستگاه پمپاژی در این شهر در حال احداث است که تا 15 تیرماه وارد مدار می‌شود.

جانباز افزود: با احداث این ایستگاه پمپاژ توزیع آب در شهر کرج افزایش می‌یابد و یک توزیع آب موزون و پایدار را در شهر کرج شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در شهر تهران 2.5 درصد و در کل کشور 2.2 درصد مصرف آب افزایش یافته است پس می‌بینیم که مصرف آب در حال افزایش است.

وی ادامه داد: عاجزانه از مشترکان سراسر کشور می‌خواهیم که صرفه‌جویی 10 تا 15 درصدی آب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانیم آب شرب پایداری را در شبکه آبرسانی داشته باشیم و فصل تابستان را بدون هیچ مشکلی سپری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیروس
United States
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
۰
۰
بنده با بیش از بیست سال سابقه كار به ضرس قاطع عرض میكنم مقصر اصلی كمبود اب خود وزارت نیرو و شركت ابفاست اما همیشه گناه را به گردن مردم می اندازند كه در حقیقت كوچكترین مقصر این ماجرا هستند
حل مشكل اب در گرو سه حركت اساسی است كه سالهاست با تنبلی مسئولان نادیده گرفته میشوند. اول جمع اوری ابهای سطحی و زیرزمینی متحرك در مخازن مخصوص كه در حال حاضر هدر میروند. دوم تحویل كنتور اب به همه مشتركین . در حال حاضر به ازای هر ساختمان هر چند واحدی فقط یك كنتور وجود دارد. سوم تعمیر لولهای زیرزمینی انتقال اب كه در حال حاضر بیش از سی درصد اب تصفیه شده از طریق انها هدر میرود و چهارم مشتركین پر مصرف كه با اعمال جریمه های سنگین به راحتی میتوان ان را حل كرد

نیازمندی ها