مجادله ماری هارف و خبرنگار آسوشیتد پرس

شما دارید حرف در دهان من می گذارید

رسانه‌های غربی به ویژه‌ آمریکایی سعی دارند تا هر طور شده اثبات کنند ایران به عراق هم سلاح می دهد و هم نیرو می‌فرستد اما چنین ادعایی تاکنون ثابت نشده است. مقامات سیاسی و نظامی کشورمان پس از آغاز تحولات عراق بارهای گفته‌اند که اگر مسئولان عراق از ایران درخواست کمک کنند درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.اما تاکنون درخواستی نشده است.
کد خبر: ۶۸۸۸۰۹
شما دارید حرف در دهان من می گذارید

به گزارش جام جم آنلاین رسانه‌های غربی اما همچنان بر پیگیری خود اصرار دارند و در همین زمینه، یک روز از حضور سردار سلیمانی در عراق خبر می‌دهند که از اساس، خبر دروغی بود، یک روز هم از پرواز پهپادهای ایران در آسمان عراق سخن می‌گویند.

در همین زمینه حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با العالم گفته است که اگر دولت عراق از ایران درخواست کند تجهیزات نظامی به این کشور ارسال می‌شود.

گرچه تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده و مردم عراق با توجه به بسیج ملی که علیه گروه تروریستی داعش تشکلی داده‌اند از ظرفیت مقابله با این گروه کوچک تروریستی بر می‌آیند، اگر هم ایران به عراق برای مقابله با این گروهک کمک هک بکند در راستای مقابله به تروریست‌هایی است که دست به جنایات فجیعی می‌زنند و مردم عراق را قتل عام می‌کنند.

همین موضوع باعث مجادله سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و خبرنگار آسوشیتدپرس شده است که پرسش‌ها و پاسخ‌های هر دو آنها جالب توجه است.

جدال‌ لفظی ماری هارف و خبرنگار آسوشیتد پرس

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن عدم تأیید برخی ادعاهای رسانه های آمریکایی درباره ارسال پهپادهای شناسایی ایران به عراق گفت: تهران می تواند نقش سازنده ای در عراق بازی کند.

ماری هارف در کنفرانس خبری روزانه در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس درباره گزارش هایی که ادعا می‌کند ایران به عراق، پهپادهای شناسایی و تجهیزات و تدارکات نظامی فرستاده گفت: «نمی توانم جزئیات موجود در این گزارش ها را تکذیب کنم.»پرسش و پاسخ این دو را می‌توانید در ادامه بخوانید.

آسوشیتدپرس: «آیا شما فکر می کنید که ارسال تجهیزات نظامی توسط ایران و فرستادن پهپادهای شناسایی این کشور می تواند اختلافات قومی را تشدید کند؟»

ـ ماری هارف: «من نمی توانم آن گزارش ها را تأیید کنم.»

آسوشیتدپرس: «سوال من از شما تأیید آن گزارش ها نیست.»

ـ ماری هارف: «درست است. پس من درباره یک مسئله فرضی نظر نمی دهم. چیزی که من گفته ام...»

آسوشیتدپرس: «خب...»

ـ ماری هارف: «همان طور که گفته ام هیچ کشوری در منطقه نباید کاری کند که این تنش ها را افزایش می دهد.»

آسوشیتدپرس: «اگر شما توضیح ندهید که چه چیزی در دیدگاه شما بد است مردم چطور باید بدانند چه کاری نباید انجام دهند؟»

ـ ماری هارف: «مت، یک بار دیگر می گویم نمی توانم چیز بیشتری درباره کارهایی که ایران در عراق انجام می دهد یا نمی دهد بگویم.»

آسوشیتدپرس: «شما واقعاً فکر می کنید اگر ایران تجهیزات نظامی می دهد ـ یعنی همان کاری که آمریکا خودش انجام می دهد ـ دارد تنش های قومی را تشدید می کند؟»

ـ ماری هارف: «من درباره اینکه ایران چه کاری انجام می دهد تحلیل بیشتری ارائه نمی دهم.»

آسوشیتدپرس: «پس شما می گویید کار ایران درست است؟»

ـ ماری هارف: «من هیچ چیز نمی گویم. شما دارید حرف در دهان من می گذارید.»

آسوشیتدپرس: «نه.»

ـ ماری هارف: «در این مورد دیگر اظهار نظر نمی کنم.»

آسوشیتدپرس: «من می خواهم بدانم موضع آمریکا درباره دخالت ایران درباره عراق چیست؟»

ـ ماری هارف: «چیز بیشتری نمی توانم به تو بگویم، مت؛ اگر بتوانم خوشحال می شوم که این کار را انجام دهم.»

عراق درخواست کند تجهیزات نظامی اراسل می‌کنیم

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه تاکید کرد که در صورت درخواست عراق، تجهیزات نظامی به این کشور ارسال خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم درباره کمک به عراق برای مبارزه با تروریست ها تصریح کرد: اگر عراق درخواست کند در چارچوب حقوق بین الملل و قراردادهای متعارف و روشن، تجهیزات نظامی به عراق ارسال خواهیم کرد.

وی درعین حال افزود: تاکنون درخواستی نشده و عراق از توانایی لازم برخوردار است.

برخی از منابع خبری پیش از این مدعی شده بودند که ایران تجهیزات نظامی از جمله هواپیماهای بدون سرنشین به عراق ارسال کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها