مردی که متهم است همسرش را با شلیک گلوله به قتل رسانده است، در انتظار حکم قضات دادگاه کیفری استان فارس به سر می‌برد.
کد خبر: ۶۸۸۷۲۷
مرد همسرکش در انتظار مجازات

کارآگاهان جنایی چندی قبل مطلع شدند زن جوانی به نام آمنه در خانه‌اش به قتل رسیده است. آنها پس از حضور در محل جنایت مشاهده کردند جسد مقتول در اتاق خواب کنار گهواره فرزند نوزادش زمین افتاده، اما رد خون نشان می‌داد او در قسمت دیگری از خانه هدف گلوله قرار گرفته است. همه وسایل خانه مرتب بود و به نظر نمی‌رسید سرقتی صورت گرفته باشد.

از سوی دیگر شواهد نشان می‌داد قاتل بدون هیچ مشکلی وارد محل جنایت شده و دست به قتل زده است. کارآگاهان با توجه به سرنخ‌های به دست آمده نتیجه گرفتند جنایت توسط یک نفر انجام شده و آن شخص از پیش آمنه را می‌شناخته و به همین دلیل نیز بدون مانع در محل قتل حضور یافته است.

علاوه بر این با توجه به اطلاعات به دست آمده، فرضیه قتل با انگیزه کینه‌جویی برای پلیس مطرح و مشخص شد شوهر آمنه به نام منصور از زمان وقوع قتل ناپدید شده است. او نه در محل کارش حضور داشته، نه به منزل بازگشته و نه به خانه اقوام رفته بود؛ بنابراین در تلاش برای فرار بود. به این ترتیب نام این مرد به عنوان مظنون شماره یک در پرونده ثبت و تلاش‌ها برای یافتن ردی از او آغاز شد.

کارآگاهان بعد از انتقال جنازه به پزشکی قانونی، به تحقیقات خود ادامه دادند و فهمیدند آمنه همسر دوم منصور بود و مرد فراری به دلیل اختلافاتی که با زن اولش داشت، از او جدا شده و با آمنه (مقتول) ازدواج کرده بود. برخی شواهد و نشانه‌ها حکایت از آن داشت که منصور با آمنه نیز به اختلاف برخورده بود و گاهی مشاجراتی میان آنها درمی‌گرفت.

تجسس‌های گسترده پلیس به یافتن ردپای منصور منجر و این مرد سرانجام بازداشت شد. او وقتی پشت میز بازجویی نشست، راه‌های فرار از زیر بار اتهام را روی خودش بسته دید و به کشتن آمنه اعتراف کرد.

او گفت: روز حادثه من و همسرم به دلیل اختلافاتی که داشتیم، مشاجره کردیم. من حین دعوا بشدت عصبانی شدم و کنترل خودم را از دست دادم و سلاح شکاری را که در خانه بود، برداشتم و با آن گلوله‌ای به همسرم شلیک کردم. بعد از قتل بشدت دچار وحشت شدم و تصمیم گرفتم فرار کنم. خیال می‌کردم هیچ ردی از خودم به‌جا نگذاشته‌ام و پلیس نمی‌تواند مرا پیدا کند.

متهم در ادامه تحقیقات به بازسازی صحنه قتل پرداخت و اظهاراتی را مطرح کرد که با گزارش متخصصان پزشکی قانونی درباره نحوه مرگ آمنه مطابقت داشت. به این ترتیب پرونده در دادسرا به جریان افتاد و بازپرس جنایی برای منصور قرار مجرمیت صادر کرد. این قرار از سوی نماینده دادستان تائید و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد تا متهم پای میز محاکمه برود.

نماینده دادستان در جلسه دادگاه جرم منصور را محرز خواند و خواستار مجازات او شد. اولیای دم مقتول نیز خواسته خود را مطرح و عنوان کردند دخترشان بی‌گناه کشته شده است و قاتل او باید قصاص شود. سپس نوبت به مرد جوان رسید تا از خودش دفاع کند.

منصور پس از آن‌که در جایگاه ایستاد، به قتل همسرش اعتراف کرد و گفت: اصلا قصد چنین کاری را نداشتم، اما روز حادثه به حدی عصبانی شده بودم که نمی‌توانستم خودم را کنترل کنم. بعد از این‌که به آمنه شلیک کردم، او به‌سختی خودش را به یک قدمی گهواره فرزندمان رساند، اما من که هنوز عصبانی بودم او را تهدید کردم و گفتم هر دو نفرشان را به آتش می‌کشم.

متهم به قتل ادامه داد: آمنه که ترسیده بود بلایی سر بچه‌مان بیاورم، سریع در اتاق را روی خودش قفل کرد. من هم دقایقی بیرون منتظر ماندم و بعد از این‌که مطمئن شدم او فوت شده است از ترس فرار کردم.

وکیل مدافع متهم نیز در ادامه دادگاه دفاعیات خود را مطرح کرد و سپس متهم به زندان انتقال یافت تا هیات قضات درباره این پرونده رای خود را اعلام کنند. (ضمیمه تپش)

مریم عفتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها