بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی از سفر علی‌اکبر صالحی، رئیس این سازمان به مسکو در نیمه اول شهریورماه به منظور امضای پروتکل همکاری در زمینه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید با روسیه خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۲۶۳
صالحی به مسکو می‌رود

به گزارش فارس، سرگئی کرینکو رئیس روس اتم، طرف روسی امضاکننده این پروتکل است. کمالوندی پیش‌بینی کرده کلنگ‌زنی دو نیروگاه‌ جدید هسته‌ای سال93 در محدوده نیروگاه بوشهر صورت گیرد.

اقساط ششم و هفتم را هند پرداخت می‌کند

سیدعباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در پاسخ به پرسشی درباره پرداخت اقساط باقیمانده اموال بلوکه شده ایران گفت: پنج قسط اول به‌طور کامل دریافت شده و قسط ششم و هفتم نیز قرار است با توجه به مطالبات ایران از کشور هند، از سوی این کشور به حساب جمهوری اسلامی ایران واریز شود.

عراقچی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اقدامات اولیه برای دریافت قسط‌های ششم و هفتم در حال انجام است و این اقساط بزودی به حساب ایران واریز خواهد شد.

صحبت از خسارت است نه غرامت

مجید تخت‌روانچی، معاون وزیر خارجه تصریح کرد: روابط ایران و انگلیس تاریخچه‌ای تلخ دارد که ما این تاریخچه تلخ را بارها به صورت علنی و خصوصی مطرح کرده‌ایم.او در پاسخ به این پرسش نسیم که آیا قرار است به انگلیسی‌ها غرامتی پرداخت شود، اظهار کرد: بحثی تحت عنوان غرامت مطرح نیست، بلکه بحث خسارت است که هنوز در مورد آن با طرف مقابل نه صحبتی صورت گرفته و نه پرداختی انجام شده است.

مخالفت بیش از 60 نماینده با منطقه‌بندی

پس از آن‌که معاون وزیر کشور از تقسیم استان‌های کشور به پنج منطقه خبر داد، بیش از ۶۰ نماینده مجلس دیروز در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار منتفی شدن طرح تقسیم کشور به پنج منطقه و جلوگیری از التهاب در کشور شدند. این نمایندگان پیش‌بینی کرده‌اند این طرح باعث تنش‌های محلی خواهد شد. همزمان محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس به نقل از وزیر کشور، طرح تقسیم استان‌ها به پنج منطقه را تکذیب کرد و گفت:‌ از وزیر کشور در این باره پرسیدم که پاسخ داد این موضوع به طور کلی خلاف واقع است.

انتقاد اعضای جامعه مدرسین از یونسی

سایت جهان‌نیوز مدعی شده که یونسی، دستیار رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها، اخیرا سفری به قم داشته و با اعضای جامعه مدرسین دیدار داشته است. در این جلسه که در محل جامعه مدرسین برگزار شده، مباحث تندی با صراحت مطرح ‌شده است، از جمله انتقادات شدیدی از مواضع یونسی درباره احیای آرم شیر و خورشید مطرح‌ شده و نسبت به عواقب این کارها برای رئیس‌جمهور هشدار داده‌اند. یونسی هم گفته است: قبول دارم که طرح احیای آرم شیر و خورشید اشتباه بود. وی افزوده که تصمیم دارد دیگر برای دولت حاشیه نسازد.

چه کسی جایگزین اشتون می‌‌شود؟

از آنجا که طی سال‌های گذشته، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نقش مهمی در مذاکرات هسته‌ای کشورمان داشته، کم نیستند ایرانیانی که علاقه‌مندند بدانند چه‌کسی جای کاترین اشتون در این سمت را می‌گیرد. در همین خصوص یک روزنامه آلمانی با استناد به ترکیب محافل شرکت‌کننده در نشست اخیر سران سوسیال دموکرات اتحادیه اروپا در پاریس، از توافق آنها برای انتخاب وزیر خارجه ایتالیا به عنوان مسئول سیاست خارجی آینده اتحادیه اروپا خبر داد. به گزارش تسنیم، روزنامه فرانکفورتر آلگماینه در گزارشی خبر داد که احتمالا فدریکا موگرینی، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جانشین کاترین اشتون خواهد بود.

موضع وزیر دادگستری درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها

وزیر دادگستری درخصوص ورود بانوان به ورزشگاه‌ها گفت: انتظار جامعه این است که ما به عنوان یک نظام اسلامی، قواعد دینی را رعایت کنیم، بنابراین باید ببینیم ضوابط شرعی تا چه اندازه اجازه می‌دهد بانوان در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند.به گزارش مهر، مصطفی پورمحمدی در حاشیه اولین نشست نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان افزود: ما ضمن این‌که در ترغیب و توسعه ورزش بانوان جدی هستیم باید توجه داشته باشیم دستورات دینی قابل گذشت و انعطاف نیست و درباره حضور در ورزشگاه‌ها هم رعایت مسائل دینی، فرهنگی و اخلاقی مهم است.وزیر دادگستری با بیان این‌که برخی از محیط‌های ورزشی برای جوانان و پسران هم خیلی سازنده نیست، افزود: ما در این جهت باید تلاش کنیم و فکر می‌کنیم حضور بانوان در برخی از این محیط‌ها به شدید شدن ناهنجاری‌های فرهنگی می‌انجامد.وی خاطرنشان کرد: البته در برخی از محیط‌های ورزشی، شرایط به‌گونه‌ای است که ورود بانوان به آنجا مشکلی ندارد و تا آنجا که عوارض فرهنگی و دینی نداشته باشد، استقبال می‌کنیم.

جواد لاریجانی: باید در مورد حقوق بشر سرمایه‌گذاری شود

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در جلسه عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای حقوق بشر گفت: جمهوری اسلامی ایران به طور ذاتی و براساس مبانی عقلانیت اسلامی به حقوق بشر احترام می‌گذارد.وی با بیان این‌که غرب با امکانات وسیع خود اقدام به مخدوش کردن چهره نظام در صحنه بین‌المللی کرده است، گفت: حقوق بشر باید مورد توجه همه قرار گیرد و به عنوان یک پروژه درازمدت روی آن سرمایه‌گذاری و تمرکز شود؛ چراکه این امر نیاز به مداومت دارد و ما باید در دفاع از خودمان و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و زدودن زنگار اتهامات از چهره خود، برنامه‌ریزی‌های کلان داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها