وزیر امور خارجه با بیان اینکه از دهم تا 29 تیرماه با 1+5 و اشتون در بروکسل وارد مذاکره خواهیم شد افزود: خطوط قرمز را رهبر معظم انقلاب مشخص می کنند و هرآنچه در مذاکرات بحث می شود با جزئیات خدمت ایشان گزارش می شودو تیم مذاکره کننده خود را ملزم به اجرای دقیق سیاست های نظام ونقطه نظرات رهبری می داند.
کد خبر: ۶۸۸۰۹۳
تیم مذاکره کننده ملزم به اجرای نظرات رهبری است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خانه ملت ، محمدجواد ظریف درجلسه مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مورد آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای و مسائل بین المللی و اوضاع عراق نکاتی را مطرح کرد و به سوالات بیش از 15 نفر از نمایندگان مجلس پاسخ داد.

وزیر امور خارجه در بخشی از سخنانش با بیان اینکه تحریم های شورای امنیت و آمریکا از نظر ما غیر قانونی ، ظالمانه و خلاف عرف و حقوق بین الملل است تاکید کرد:تحریم های آمریکا علیه ملت ایران علاوه بر اینکه غیر قانونی است، نوعی مداخله در امورتجاری کشورها نیز محسوب می شود که این خود به لحاظ منطقی غیر قانونی است.

وی با بیان اینکه هدف از تحریم ها جدا کردن مردم از نظام بود که نتوانستند به این هدف خود برسند افزود: در فاصله 5 ماه و چند روزی که ازتوافق ، می گذرد توانستیم علاوه بر آزاد کردن بخشی از پول های بلوکه شده ایران از تشدید تحریم ها جلوگیری کنیم.

ظریف با بیان اینکه فشار بر ایران و تحریم های مجدد و بازگشت به وضعیت قبل از مذاکرات ‍‍ژنو برای غربی ها دیگر ممکن نیست گفت: توانستیم فضایی در سطح بین الملل ایجاد کنیم که حتی اگر مذاکرات هم به نتیجه نرسد آمریکا نتواند شرایط تحریم را مانند قبل اجرا کند.

وی با تأکید بر اینکه در مذاکرات بر این تأکید داریم که به هر قیمتی دنبال راه حل نباشیم افزود: برخی دشمنان ملت تلاش می کنند تا فشارها را تشدید کنند، اما امروز برای افکار عمومی دنیا مشخص شده که ملت ایران اهل تعامل و گفتگو است اما زیر بار حرف زور نمی رود و بر اصول خود ایستادگی می کند.

ظریف خاطر نشان ساخت : دشمنان ملت ایران نمی توانند فضای سال قبل را بازسازی کنند و ما این را هم به آنها گفته ایم که فکر نکنید می توانید شرایط تحریمی گذشته را علیه ایران را اعمال کنید و خودشان نیز این واقعیت را می دانند.

ظریف با بیان اینکه ما می دانستیم مشکلات از زمان نگارش توافق آغاز خواهد شد گفت: می دانیم که روی خط قرمزها نباید مذاکره و توافق کرد هر چند که آنها بخواهند بر روی خط قرمز ها مذاکره کنند.

وزیر امور خارجه گفت: ما به آنها گفته ایم مشخص کنید که تحریم ها چگونه رفع خواهد شد و اگر قرار است بی اعتمادی باشد ما هم به غربی ها بی اعتمادیم.

وی با تأکید بر اینکه مذاکرات بسیار سنگین بود و تمام وقت تیم مذاکره کننده هسته ای در سطوح مختلف صرف مذاکره با همتایانشان می شد افزود:آخرین دور مذاکره صبح پنجشنبه هفته گذشته شروع و 1:30 صبح جمعه تمام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها