گزارشهای منتشر شده در خصوص منابع مالی گروه تروریستی "داعش" حاکی از آن است که این گروه اکنون به ثروتی دست یافته است که از بودجه برخی کشورها نیز بیشتر است.
کد خبر: ۶۸۷۹۲۹
ثروت عظیم داعش چگونه بدست آمد

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پیشروی سریع و انتقال و سازماندهی تروریست‌های داعش بین مرزهای سوریه و عراق و ترکیه، و دستیابی این گروه به انواع سلاح و مهمات و تجهیزات پیشرفته، بدون در اختیار داشتن منابع مالی و تسلیحاتی و حمایتهای منطقه‌ای و بین المللی امکان پذیر نیست.

شورای روابط بین الملل تأکید کرده است که در سال 2013 گروه تروریستی داعش ماهانه 8 میلیون دلار از طریق غارت اموال مردم و گرفتن مالیات از تاجران و مغازه داران محلی در استان الانبار عراق، درآمد داشته است؛ و اکنون با اشغال مناطق بیشتری از این کشور، این درآمدها نیز افزایش خواهد یافت.

گزارشها همچنین حاکی است که داعش به روش گروه‌های مافیایی از طریق آدم ربایی، سرقت، مواد مخدر و پولشویی درآمد کسب می کند، به صورتیکه طبق اظهارات "جاش روژین" خبرنگار نشریه آمریکایی "دیلی بیست" عناصر داعش طی هفته های اخیر پس از نفوذ به مناطقی در شمال غربی عراق، شمار قابل توجهی از شهروندان را ربوده‌اند.

گروه تروریستی داعش با قاچاق نفت سرقت شده از سوریه و انتقال آن به خاک ترکیه و فروش آن در بازار سیاه، درآمد هنگفتی را برای خود ایجاد کرده است.

خبرنگار دیلی بیست همچنین خاطرنشان کرد که عناصر داعش از سوی برخی طرفها در کشورهایی مانند عربستان و قطر به صورت گسترده حمایت مالی می شود.

حمله به شهرها و غارت اموال نیز از دیگر منابع درآمد این گروه جنایتکار است به صورتیکه تروریستهای داعش پس از ورود به شهر موصل و اشغال استان نینوا به بانکها حمله کرده و حدود 430 میلیون دلار به دست آوردند.

بر اساس برخی گزارشها داعش تا کنون درآمدی معادل دو میلیارد دلار داشته که این رقم به هیچ وجه با دیگر گروه های تروریستی مانند القاعده یا طالبان قابل مقایسه نیست.

توصیه روس ها به عربستان درباره داعش

سعود فیصل وزیر خارجه عربستان و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفتگوی طولانی در مورد عراق و سوریه داشتند.لاوروف از فیصل خواسته است ریاض با تهران بر سر مسئله گروه تروریستی داعش همکاری کند.

نشریه المساله عراق نوشت: سعود فیصل وزیر خارجه عربستان و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بر روی اهمیت تلاش ها در جهت امنیت کشور عراق و دستیابی به وحدت ملی در این کشور گفتگو کردند.

لاوروف همچنین گفت که حمله آمریکا به مواضع داعش باید با موافقت دولت عراق صورت بگیرد.

انگلیس بدنبال دریافت غرامت از ایران

دیلی تلگراف نوشت: دولت انگلیس برای نخستین بار لیستی را منتشر کرده که حاوی مشخصات نقاشی هایی است که در جریان حمله به سفارت این کشور در تهران نابود شد.

این روزنامه انگلیسی در خصوص ادعای مربوط به تابلوها و آثار مفقود یا تخریب شده ادعا کرد: تابلوی نقاشی به ارزش یک میلیون پوند، فقط یکی از شش آثار هنری است که انگلیس، سه سال پیش هنگام زیر و رو شدن سفارت خود در تهران، آنها را از دست داد.

یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: ارزیابی دقیق میزان آسیب وارده به آثار هنری سفارت باید توسط متخصصان صورت بگیرد. با این حال ما این ارزیابی را هر چه زودتر انجام خواهیم داد.

توصیه خاتمی در مورد علی مطهری

سید محمد خاتمی در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از روحانیون اصلاح‌طلب تشکیل شده، گفته است: بخش روحانیت در جبهه اصلاح‌طلبی ضعیف است. ما می‌توانیم با مردم ارتباط برقرار کنیم.

به گزارش جهان،خاتمی گفته است:طرف مقابل خیلی چیزها را دارد به نفع خود مصادره می‌کند؛ مثلا شهید مطهری کاملاً به نفع آن‌ها مصادره شده است، در حالی که ما باید همین کاری که علی مطهری می‌کند و هر از گاهی نقل قول‌هایی از شهید مطهری به نفع جریان ما منتشر می‌کند، ما هم باید مطالب مشابه را استخراج کنیم و این انحصار را از دست آن‌ها خارج کنیم.

جایگزین اشتون کیست

یک روزنامه آلمانی با استناد به محافل شرکت کننده در نشست اخیر سران سوسیال دموکرات اتحادیه اروپا در پاریس از توافق آن ها برای انتخاب وزیر خارجه ایتالیا به عنوان مسئول سیاست خارجی آینده اتحادیه اروپا خبرداد.

به گزارش تسنیم، روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" در گزارشی خبر داد که احتمالا "فدریکا موگرینی" وزیر امور خارجه ایتالیا، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جانشین کاترین اشتون خواهد بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به محافل شرکت کننده در نشست سران سوسیال دموکرات اتحادیه اروپا در روز شنبه در پاریس این خبر را داده و تصریح کرد که ظاهرا سران سوسیال دموکرات کشورهای اروپایی در این باره به توافق رسیده اند.

رهبران چپ گرای اتحادیه اروپا در پاریس همچنین توافق کردند که "ژان کلود یونکر" را به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا مورد حمایت قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها