توسط یک محقق ایرانی

لکه بر جادویی فرش تولید شد

یک محقق ایرانی موفق به دستیابی محصولی شد که با استفاده از نانو ذرات نقره می تواند همزمان همه نوع لکه را از روی فرش پاک کند.
کد خبر: ۶۸۷۹۲۴
لکه بر جادویی فرش تولید شد

کیوان اوضاعی، مجری این طرح گفت: دانش فنی فرمولاسیون لکه بر فرش نانو را با استفاده از تلفیق دانش شیمی و نانو بدست آوردیم که بتوانیم با مصرف بهینه مواد اولیه و استفاده از نانو ذرات لکه های مختلف را به صورت همزمان از روی فرش برداریم.

وی افزود: تاکنون لکه برها به صورت جداگانه قابلیت های خود را نشان می دادند از این رو سعی ما بر این بوده است که فرمولاسیون جدیدی را بیابیم که دو یا چند لکه را همزمان از بین ببرد.

اوضاعی با بیان اینکه محلول های لکه بر فرش موجود در بازار بدون دانش فنی هستند، گفت: لکه برهای فرشی که در بازار موجود هستند، فقط قابلیت پاک کنندگی یک نوع لکه را دارند و نمی توانند، جوهر و چربی که دو مقوله جدا از هم هستند را پاک کنند ولی به دلیل اینکه از نانو ذرات نقره در این محلول نانویی به کار برده شده است، استفاده از آن می تواند همزمان چربی و جوهر را پاک کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در ترکیبات این محلول غلیظ شده، از نانو ذرات نقره استفاده شده، احتمال حضور سمیت در این محلول وجود دارد از این رو در پی انجام آزمایشات شیمیایی میزان سمیت این محلول را کاهش دادیم.

اوضاعی گفت: لکه بر فرش نانویی طوری طراحی شده که با مصرف مقدار کمی از آن در فاصله کوتاهی لکه ها پاک می شوند.

مجری این طرح با بیان اینکه پرونده لکه بر فرش نانویی زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال بررسی است، گفت: اکنون توانستیم با استفاده درست از نانو ذرات نقره به مرحله تولید پیش صنعتی برسیم که در حدود دو ماه دیگر به تولید انبوه می رسد و امیدواریم که در آینده ای نزدیک به تجاری سازی این محصول برسیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها