برخی منابع خبری از ورود تروریست های داعش به پالایشگاه بیجی خبر می دهند اما منابع امنیتی عراق ورود آنها را به این پالایشگاه تکذیب کردند.
کد خبر: ۶۸۷۸۲۹
خبرهای ضد و نقض از کنترل پالایشگاه بیجی عراق

تحولان میدانی

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی سی ان ان که گروهک تروریستی داعش را شبه نظامیان تندرو سنی داعش معرفی می‌کند اعلام کرد کنترل پالایشگاه بزرگ بیجی، بزرگترین پالایشگاه عراق و پایگاه هوایی در تلعفر را در دست گرفتند و بخش هایی از کردستان در شمال عراق را تصرف کردند.اما منابع امنیتی عراق ورود تروریست های داعش را به پالایشگاه بیجی تکذیب کردند.

شبکه العراقیه گزارش داد ، نیروهای مبارزه با تروریسم و نیروهای امنیتی این پالایشگاه را به طور کامل به کنترل خود درآورده‌اند.

یک منبع در پلیس استان صلاح الدین روز دوشنبه اعلام کرد: یک سرکرده گروه تروریستی داعش به همراه دو تن از معاونانش در حمله هوایی ارتش عراق به تکریت به هلاکت رسیدند.

به گفته منابع آگاه عراقی، گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش از ترس تصرف شهر موصل از سوی نیروهای دولتی عراق ، شماری از خانه‌های مسکونی این شهر را بمب گذاری کرده است.

تحولات سیاسی

قاسم عطا سخنگوی دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: گروه تروریستی داعش درحملات خود به مناطق مختلف عراق صدها سرباز عراقی را سر بریده و یا اعدام کرده‌اند.

وی افزود: جنایاتی که گروه تروریستی داعش در عراق مرتکب شده‌اند شامل صدها غیر نظامی نیز می شود.

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق روز دوشنبه اعلام کرد: اتیل النجیفی استاندار فراری استان نینوا به اتهام خیانت بزرگ باید محاکمه شود.

حنان فتلاوی گفت: اتیل النجیفی از حاکم شدن داعش بر عراق خرسند است و باید به اتهام خیانت بزرگ محاکمه شود.

ابراهیم جعفری رئیس ائتلاف ملی در پارلمان عراق گفت: آنچه در عراق جریان دارد تلاش برای نا امن کردن عراق با هدف از بین بردن روند سیاسی در این کشور است.

وی افزود: عراق با چالشهای زیادی مواجه بوده است و ورود داعش به عراق و اقداماتی که انجام می دهد به این معنا نیست که اراده مردم عراق شکسته شده است البته خساراتی وارد کرده و جنایاتی مرتکب شده اند اما مردم عراق پاسخ قاطعی به آنها دادند که این وحدت مردم با درایت مراجع دینی به ویژه آیت الله سیستانی به وجود آمد و همه مردم دنیا دیدند که خیابانها چگونه از نیروهای مردمی پر شد و همه آنها برای حمایت و حفظ عراق و حاکمیت آن برابر تروریستها به پا خاستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها