دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: جریانات تکفیری ساخته و پرداخته و هدایت شده از سوی امپریالیسم غرب و همکاران و هم پیمانانشان به خصوص اسرائیل هستند و حکومت هایی که مقدمات لازم را برای این جریانات به وجود آورده‌اند کشورهایی چون عربستان سعودی و قطر است.
کد خبر: ۶۸۷۴۷۲
علمای جوامع اسلامی گروه‌های تکفیری را خوارج می‌دانند

به گزارش جام جم آنلاین حجت الاسلام اختری در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: امروز در منطقه شاهد حوادث و دقایق تلخی هستیم که در سال های اخیر به صورت خاص اوج گرفته و توسعه پیدا کرده است حوادث و جریانات تکفیری و تروریستی در عراق نیز شکل بسیار بدی گرفته است این جریانات با بهره گیری از عناصر بعثی عراق است که سالیان سال صدام بر روی افکارشان کار کرده و تفکر آنان را شستشو داده است.

وی ادامه داد: مجموعه های تکفیری چه طالبان و چه القاعده و چه دیگر گروه های تکفیری از لحاظ شعار و بیان خود، انگیزه شان را دفاع از اسلام می دانند در حالی که این انگیزه هرگز در میان آنها ریشه اعتقادی ندارد این ها با ایده‌های بعثی با هم پیوسته اند و هدایت گرشان نیز کس دیگری است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: این افراد زمانی حمایت شده و گسترش پیدا کردند که سیاست امپریالیستی به فکر افتاد تا در برابر جریان رو به پیشرفت بیداری اسلامی که ریشه اش در انقلاب اسلامی ایران است بایستد و با آن مقابله کند.

وی تأکید کرد: این جریانات تکفیری ساخته و پرداخته و هدایت شده از سوی امپریالیسم غرب و همکاران و هم پیمانانشان به خصوص اسرائیل هستند و حکومت های که مقدمات لازم را برای این جریانات به وجود آورده‌اند کشورهایی چون عربستان سعودی و قطر است.

حجت الاسلام و المسلمین اختری بیان داشت: هدف از حمایت این گروه‌ها جز مقابله با روند رو به رشد بیداری اسلامی نیست و راه مقابله با این ها نیز علمی است، زیرا گرایش بسیاری از جوانانی که به سوی این گروه‌ها می‌روند تنها از روی جهل و نادانی است بنابراین برگزاری همایش‌هایی مانند همایش پیامبر اعظم(ص) و همایشی مانند سبط النبی(ع) می‌تواند کمک بسیار زیادی برای بحث علمی در این رابطه باشد.

وی گفت: این تروریست‌ها هرگز در سوریه و لبنان موفق نشده و در عراق نیز موفق نخواهند شد و در نهایت بلای جان همین کشورهایی می‌شوند که از آن ها حمایت می کنند، مردم عراق نیز مردم توانمندی هستند که با قدرت در برابر آن‌ها خواهند ایستاد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت افزود: افرادی که به طور اساسی این تشکل‌های تکفیری را ایجاد می‌کنند آگاه، دست نشانده و مآمور هستند، این افراد هیچ وجدانی ندارند به طوری که رفتار زشت آنان را هیچ دین غیرتوحیدی هم قبول ندارد این افراد تا حدی بی‌وجدان هستند که قلب افراد را از سینه‌هایشان بیرون می‌کشند و یا بعد از سر بریدن با سر افراد فوتبال بازی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما با عالمان بزرگی در جوامع اسلامی ارتباط داریم این‌ها در رابطه با فتوای رهبران این مجموعه‌های تروریستی می‌گویند که این افراد هیچ اطلاعی از دین ندارند و مبانی دین را نمی‌دانند، رئیس جامعه الازهر و مفتی مصر در رابطه با این افراد می‌گوید که این افراد خوارج هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها