مقوله اسراف فقط محدود به استفاده بی‌رویه از منابع آب و غذا نیست، بلکه گستره وسیعی دارد و گاهی مصادیقی در زمینه اعلام تبریک و شادباش برای انتصاب یک مدیر پیدا می‌کند؛ مقوله‌ای که متاسفانه در برخی مناطق کشور ما باب است و گذشته از هزینه صرف شده در این زمینه، چراغ سبزی است برای بده بستان‌های بعدی با مدیر تازه منصوب شده و البته مروج و پایه‌گذار فساد در ساختار جدید سازمان مربوط.
کد خبر: ۶۸۷۴۱۱
«نه» یک مسئول به یک رسم ناپسند

این پدیده با وجود توصیه مکرر مبنی بر صرفه‌جویی رواج دارد، هرچند نحوه اجرای آن در مناطق مختلف متفاوت است، به‌طوری که در پایتخت و مراکز استان‌ها با درج آگهی در جراید و برگزاری مهمانی‌های پرخرج همراه است و در شهرها و مناطق کوچک‌تر، با نصب انواع تابلوهای تبلیغاتی روی در و دیوار و برپایی مراسم ساز و دهل و پایکوبی به همراه قربانی کردن گاو و گوسفند.

باید اذعان کرد که اگر تمایل و خوش‌‌آمدنی از سوی مدیران منصوب شده به این رویه نامطلوب در کار نبود، این پدیده تا این حد در کشور رواج نمی‌یافت و حالا خط بطلان کشیدن بر آن نیز با قلم درایت و خواست همین افراد امکانپذیر خواهد بود.

این سنت‌شکنی طی روزهای اخیر در استان کرمانشاه و از سوی یک مدیر تازه منصوب شده، انجام شد تا بار دیگر باور کنیم که آیین و رسوم ناپسند می‌تواند با هوشمندی و خواست و اراده همگانی از بین برود.

دکتر حسین کریم که با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، اخیرا مسئولیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه را برعهده گرفته است، با دستوری زودهنگام، تبریک‌ گویی‌ها، قربانی کردن گوسفندان، نصب تابلوهای تبلیغاتی خیابانی و راه‌اندازی کاروان شادی را به بهانه انتصاب خود ممنوع کرد و از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی و کارکنان دانشگاه خواست هزینه‌های آن را به یک حساب ویژه کمک به کودکان سرطانی واریز کنند که به نوبه خود حرکت شایسته و قابل تقدیر است.

فاطمه مرادزاده -‌ گروه ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها