رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

دستگیری 80 مالخر

عملیات تعقیب و گریز 18 ساعته پلیس

اعضای باند سرقت مسلحانه تهران دستگیر شدند + عکس

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند سرقت مسلحانه طی عملیات تعقیب و گریز 18 ساعته و نیز دستگیری 19 مرد ، دو زن و کشته شدن یکی از سارقان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۷۰۸۶
اعضای باند سرقت مسلحانه تهران دستگیر شدند + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ عباسعلی محمدیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از دستگیری 21 عضو باند سرقت مسلحانه طی عملیات 18 ساعته در تهران، خبرداد و گفت: دوم خردادماه سالجاری، گشت کنترل پلیس آگاهی تهران حین گشت زنی به خودروی مزدا مظنون شدند که با محرز شدن سرقتی بودن سابقه خودرو مذکور به سرنشینان آن دستور ایست دادند؛ سرنشینان خودرو بدون توجه به اخطار پلیس از محل متواری شدند که طی عملیات تعقیب و گریز، لاستیک این خودرو در خیابان قزوین از سوی پلیس مورد هدف قرار گرفت.

وی افزود: سرنشینان این خودرو با سرقت یک دستگاه موتورسیکلت و با استفاده از شلوغی خیابان از محل متواری شدند، این در حالی است که پلیس با توجه به جمعیت خیابان از شلیک به متهمان خودداری کرد و سارقان با تیراندازی به سوی ماموران، اقدام به فرار کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کاراگاهان پایتخت با توجه به سرنخ های به دست آمده، موفق شدند سارقان متواری و مخفیگاه آنها را شناسایی کنند؛ در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد، متهمان اعضای یک باند هستند که با سرقت خودروها در نقاط شمال و شمال غرب اقدام به زورگیری و سرقت مسلحانه می کنند.

سرهنگ محمدیان افزود: 20 خردادماه، پلیس آگاهی قصد داشت تا عملیات دستگیری اعضای این باند را آغاز کند اما یکی از واحدهای گشتی این پلیس در خیابان جیحون به خودروی مزدا مظنون شد، راننده این خودرو با مشاهده پلیس اقدام به فرار کرد که طی عملیات تعقیب و گریز با چند خودروی دیگر در این خیابان تصادف کرد که ماموران ناگزیر به متوقف کردن این خودرو شدند.

وی افزود: سرنشینان این خودرو که دو مرد و یک زن بودند با رها نمودن، خودرو اقدام به فرار کردند، ولی یکی از مجرمان با اسلحه به سوی پلیس و مردم تیراندازی می کرد و قصد گروگانگیری عابران پیاده را داشت که با گلوله پلیس از پای درآمد؛ همچنین دو متهم دیگر با تیراندازی هوایی ماموران دستگیر شدند که در بازرسی بدنی از آنها یک دستگاه کلت کمری کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات صورت گرفته، سرنشینان این خودرو همدستان باندی بودند که پلیس به دنبال دستگیری آنها بود؛ با توجه به اطلاعات به دست آمده و نیز اظهارات متهمان دستگیر شده، کارآگاهان پایتخت موفق شدند در اولین مرحله از عملیات، 18 عضو این باند را دستگیر کنند که در میان آنها دو زن نیز بودند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ به شناسایی گروهی از سارقان در اسلامشهر اشاره کرد و گفت: اعضای باند با یک دستگاه خودروی مگان سرقتی در حال تردد در خیابان های اسلامشهر بودند که با مشاهده پلیس متواری شدند.

سرهنگ محمدیان افزود: در عملیات تعقیب و گریز، سرکرده باند از جاده های خاکی اقدام به فرار کرد که از طریق یک دستگاه بالگرد هواناجا، خودروی مذکور تحت تعقیب قرار گرفت و متوقف شد.

وی از دستگیری یک مالخر که با این باند همکاری می کرد، خبرداد و گفت: کارآگاهان موفق شدند مالخر همکار با این باند را که از اتباع افغانستان بود، به همراه اموال مسروقه و مقادیری طلای سرقتی دستگیر کنند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در مجموع 21 نفر دستگیر شدند که 15 نفر از آنها دارای سابقه سرقت، زورگیری و شرارت بودند و نیز سرکرده باند دارای چندین فقره درگیری مسلحانه بود.

وی با اشاره به نقش دو زن دستگیر شده به همراه این باند، گفت: اعضای این باند از این دو زن برای عادی سازی صحنه سرقت و به عنوان یک پوشش برای اموال مسروقه استفاده می‌کردند؛ اعضای سابقه‌دار این باند به واسطه زندان و دیگر اعضای آن در محل سکونت خود با یکدیگر آشنا شده بودند.

این مقام انتظامی، ارزش اموال زورگیری شده توسط این باند را بیش از 500 میلیون تومان عنوان و کرد و افزود: متهمان اقدام به سرقت از منازلی نیز کرده بودند که ارزش سرقت ها، بسیار بیشتر از رقم مذکور است.همچنین تاکنون بیش از 50 نفر از شاکیان پرونده، شکایت خود را ثبت کرده اند.

به گفته سرهنگ محمدیان، تحقیقات از اعضای باند همچنان ادامه داد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سرکرده این باند با داشتن چندین فقره درگیری مسلحانه چرا در خارج از زندان به سر می برد، گفت: متاسفانه به دلیل اطاله دادرسی در برخی از پرونده‌ها، قضات پیش از محکومیت فرد مجبور می‌شوند قرار وثیقه متهمان را بپذیرند و آنها را با قرار وثیقه قانونی آزاد کنند، سرکرده این باند نیز با وجود دارا بودن سابقه درگیری مسلحانه هنوز دوران محکومیت خود را نگذرانده بود و با قید وثیقه آزاد شده بود.

وی بر اشرافیت پلیس بر مجرمان سابقه‌دار و به عادت تاکید کرد و افزود: پلیس با توجه به اشراف کامل خود بر مجرمان سابقه‌دار این امکان را دارد تا با به دست آوردن کوچک‌ترین سرنخ هویت و محل اختفای مجرمان را شناسایی کند که دستگیری اعضای این باند حاکی از این مسئله است.

سرهنگ محمدیان به مجرمان هشدار داد که نمی‌توانند از دست قانون فرار کنند زیرا امروز پلیس توانمند است و با استفاده از ماموران مجرب خود و ابزارهای پلیسی به سرعت متهمان را شناسایی کرده و آنها را به دست قانون می‌سپارد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ برخورد با مالخران اموال مسروقه را یکی از برنامه های این پلیس عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
sadr
Czech Republic
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
۰
۰
با كمال تشكر از زحمات نیروی انتظامی .برخی از وكلا و قضات كه در این امر باید با دقت بیشتری رای بدهند .... یك كوتاه مدت حبس و با قرار وثیقه آزاد می كنند همین مدت كوتاه انها را در امر دزدی و ازار و اذیت قویتر می كنند / ترا بخدا مسولان نظارتی بیشتر بر قضات داشته باشند كه دوبار این همه تعدا ارازل به وجود نیاید خواهشن اطلاع رسانی كنید ناموس مردم و اموال مردم در خطر است
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
حداقل مجازات اعدام است درغیر اینصورت وضعیت ازاین هم بدتر خواهد شد0
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
آقای جناب سرهنگ،برخی از قضات از اینكه حكمی برای تمامی سارقان صادر كنند از عواقب آن وحشت دارند . زیرا می دانند كه معلوم نیست توسط این سارقان و سایر همپالگی هایشان چه بلائی سر زن و بچه قاضی خواهد آمد و واقعاً واهمه و ترس دارند. مشكل اصلی همین جاست. بروید این مسئله را چاره جوئی كنید . خدا شاهد است كه راست می گویم.
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
۰
۰
این سارقان مفسدان روی زمین هستند وباید ازمیان برداشته شوند.
ذ بیح الله
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
۰
۰
سلام ودورد برسبز پوشان نیروی انتظامی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها