دوربین مداربسته موجب دستگیری زن سارق شد

سرقت سریالی زن افغان از مشتریان آرایشگاه‌ها

زن افغان که در پوشش مشتری وارد آرایشگاه‌های زنانه در شهرستان بهارستان در غرب استان تهران می‌شد و کیف زنان را سرقت می‌کرد، دستگیر شد.
کد خبر: ۶۸۶۹۰۵
سرقت سریالی زن افغان از مشتریان آرایشگاه‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان به جام‌جم گفت: چندی پیش زنی با حضور در کلانتری 13 این شهر از سرقت کیفش در یک آرایشگاه زنانه خبر داد و عنوان کرد: در آرایشگاه متوجه شدم کیفم سرقت شده است. موضوع را به زن آرایشگر اطلاع دادم همراه او محل کارش را جستجو کردیم، اما بی‌نتیجه بود و نمی‌دانم چه کسی کیفم را که پول، کارت بانکی و دیگر وسایل قیمتی‌ام در آن بود دزدیده است.

سرهنگ داوود عبدالمالکی افزود: با دستور قضایی تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق مرموز آغاز شد تا این‌که زنان دیگری نیز با حضور در کلانتری و ارائه شکایت‌هایی عنوان کردند در آرایشگا‌ه‌های زنانه کیفشان سرقت شده است.

وی یادآور شد: با افزایش شکایت‌ها، ماموران احتمال دادند سارق یک زن سابقه‌دار است که ماهرانه دست به سرقت می‌زند. جستجو برای شناسایی و دستگیری سارق مرموز ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش زن آرایشگری با پلیس تماس گرفت و خبر داد، کیف یکی از مشتریانش سرقت شده است، اما در بررسی از دوربین مداربسته نصب شده در آرایشگاه توانسته تصویر سارق را به دست آورد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی با اعزام به محل و بازبینی دوربین مداربسته متوجه شدند تصویر متعلق به یک زن افغان است. بنابراین او به عنوان متهم به سرقت تحت تعقیب قرار گرفت و پاتوق‌های احتمالی وی زیرنظر گرفته شد. سرانجام ماموران متهم فراری را که با پرسه زدن مقابل یک آرایشگاه زنانه قصد ورود به آنجا را داشت، دستگیر کردند.

وی گفت: متهم در بازجویی اعتراف کرد، ابتدا به عنوان مشتری وارد آرایشگاه‌های زنانه می‌شدم. سپس با استفاده از شلوغی، کیف زنان مشتری را سرقت می‌کردم.

عبدالمالکی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات متهم اعتراف کرد علاوه بر سرقت از مشتریان آرایشگاه‌های زنانه، در زمینه کیف‌زنی از بانوان نیز فعالیت داشته و در مراکز خرید و طلافروشی‌ها با تنه زدن به خانم‌ها کیفشان را باز و اموالشان را سرقت می‌کرده و در برخی از مواقع نیز با قاپیدن کیف آنها متواری می‌شده است.

وی گفت: در پی این اعترافات ماموران با هماهنگی قضایی به خانه متهم اعزام شده و در بازرسی از محل 9 کارت ملی، 10 کارت بانکی، چهار جلد گواهینامه و شش جلد کارت شناسایی را که متعلق به مالباختگان دیگر بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان با توصیه به بانوان از آنها خواست هنگام حضور در بازار یا مکان‌های شلوغ از همراه داشتن اموال قیمتی و پول زیاد خودداری کنند. همچنین هنگام حضور در آرایشگاه‌های زنانه کیف و اموال قیمتی‌شان را در مکان‌هایی امن قرار دهند و از قرار دادن اموالشان مقابل دید دیگر افراد حاضر در آرایشگاه‌ها خودداری کنند.

بنابراین گزارش، در پی اعتراف‌های متهم، او برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره پلیس آگاهی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها