همه آنچه باید پیش از ازدواج بدانید – 48

کشف شیوه خاص ارتباطی زن و شوهرهای خوشبخت

همه آنچه باید پیش از ازدواج بدانید - 12

زیر سایه چه کسی پناه می گیرد؟

بالاخره شما و او می خواهید زیر یک سقف زندگی کنید. این سقف مربوط به یک خانه است، خانه ای که پیش از ازدواج باید شرایط زندگی در آن مشخص شده باشد.
کد خبر: ۶۸۶۴۶۴
زیر سایه چه کسی پناه می گیرد؟

به این سرعت قضاوت نکنید. در این زمانه، تقریبا غیر ممکن است جوانی بتواند به تنهایی و بدون کمک گرفتن از دیگران خانه‌ای بخرد.

اگر هم بخواهید داشتن خانه ای مستقل را پیش شرط ازدواج کنید آنوقت شاید همه سال های جوانی تان را با رویای « ازدواج به شرط خانه » از دست بدهید.

اما به هر حال شما حق دارید پیش از ازدواج درباره این که می خواهید کجا زندگی کنید با هم به توافق برسید چون مساله سرپناه یکی از علل مهم مشاجره برخی زوج های جوان، در سال های نخست ازدواج است.

گاهی داماد یا عروس هیچ اعتقادی به مستقل شدن پس از ازدواج ندارند و می گویند بهتر است زندگی مشترک را در خانه والدین شان آغاز کنند یا در آپارتمانی زندگی کنند که در واحدهای دیگرش والدین شان زندگی می‌کنند.

بر عکس این گروه هم، زوج هایی هستند که شعارشان دوری و دوستی است و بنابراین همیشه سعی می کنند مرزهای شان را پس از ازدواج با خانواده های شان حفظ کنند.

گروهی از زوج ها افکار بلند پروازانه دارند و می خواهند حتماً در منطقه‌ای اعیان نشین زندگی کنند حتی اگر این پز، به قیمت هزینه کردن بخش عمده حقوق شان برای کرایه خانه تمام شود.

شماری هم بدون توجه به بافت یک محله یا نزدیکی آن به محل تحصیل و دانشگاه شان خانه ای انتخاب می‌کنند.

نمی شود دقیقا قضاوت کرد کدام یک از این روش ها در موفقیت یک زندگی مشترک موثرتر است و در شرایط مختلف شاید برخی از آنها مناسب یا نامناسب باشند اما به هر حال شما حق دارید از طرف مقابل درباره محل زندگی تان بپرسید و بدانید سطح استقلال شما و شریک زندگی تان پس از ازدواج چقدر است.

معمولا توصیه نمی شود که زوجی با والدین شان زیر یک سقف زندگی کنند چون آسمان زندگی همیشه صاف نیست، گاهی پیش می آید که یکی از طرفین زندگی مشترک از دیگری دلخور می‌شود یا شاید حتی در خشم، به هم پرخاش کنند در این وضعیت اگر والدین میانجیگری کنند احترام شان شکسته می شود یا امکان دارد یکی از طرفین دعوا کینه شان را به دل بگیرند و اگر والدین سکوت کنند ناخواسته گوشه ای از قلب شان ، از دیدن مشاجره فرزندشان با همسرش، کدر خواهد شد و بر رفتارشان در آینده تاثیر خواهد گذاشت به همین علت بهتر است زوج ها مرزهای زندگی شان را با والدین شان حفظ کنند و وجوهی از زندگی شان بویژه مشاجرات شان را خصوصی نگه دارند.

مریم یوشی زاده/ خبرنگار جام جم آنلاین/

دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها