مردی که در پی توهم ناشی از مصرف ماده مخدر شیشه، همسر و پسر دو ساله‌اش را زخمی کرده و قصد جان آنها را داشت، از سوی پلیس در شهر قدس دستگیر شد.
کد خبر: ۶۸۶۴۲۵
مرد شیشه‌ای قصد جان همسر و کودکش را داشت

رییس شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر‌ قدس در این باره به جام‌جم گفت: ساعت 9 بامداد بیست و هفتم خرداد امسال زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و خبر داد شوهر معتادش، پسر دوساله‌شان را در اتاق حبس کرده و قصد جان او را دارد.

بازپرس محسن پورساداتی افزود: ماموران انتظامی با اعزام به محل حادثه مشاهده کردند مردی زن و بچه‌اش را گروگان گرفته و قصد جان آنها را دارد.

ماموران با محاصره محل و اخطار به مرد مهاجم، از او خواستند تا با رها کردن دو عضو خانواده‌اش تسلیم شود.

وی یادآور شد: در ادامه ماموران سعی کردند با عملیات روانکاوانه متهم را از محل خارج کنند، اما تلاش‌هایشان بی‌نتیجه ماند و متهم حاضر به رها کردن گروگان‌ها نبود.

در پی تهدید متهم مبنی بر قتل همسر و فرزندش، ماموران با هماهنگی قضایی وارد ساختمان شده و مشاهده کردند زن صاحبخانه با چاقو بشدت زخمی شده است. با حضور ماموران اورژانس، زن جوان به بیمارستان انتقال یافت.

بازپرس پرونده گفت: ماموران دوباره با اخطار به پدر خانواده از او خواستند تسلیم شود، اما وی با تهدید ماموران از آنها ‌خواست محل را ترک کنند، در غیر این صورت پس از کشتن فرزندش، خودکشی خواهد کرد.

پورساداتی افزود: در این مرحله ماموران حلقه محاصره را تنگ‌تر کردند و به آرامی وارد خانه شده و مشاهده کردند مرد خانواده با قمه‌ چند ضربه‌ به سر و بدن کودکش زده که باعث زخمی شدن وی شده است.

متهم وقتی با ماموران روبه‌رو شد به سمت کودک زخمی‌اش رفت و قمه را به زیر گلویش گذاشت و تهدید کرد اگر پلیس اتاق را ترک نکند، کودک را خواهد کشت.

وی خاطرنشان کرد: در پی این تهدید، ماموان در یک درگیری توانستند او را خلع سلاح کنند. با دستگیری متهم، کودک دو ساله که زخمی شده بود به مرکز درمانی منتقل شد. در بازرسی از محل یک ساتور خون‌آلود نیز کشف شد.

بازپرس پرونده گفت: متهم با انتقال به مرکز پلیس، بازجویی شد و در اظهاراتش گفت: چند سال است ماده مخدر شیشه مصرف می‌کنم و همین موضوع باعث اختلاف و درگیری میان من و همسرم شده بود. هر بار که ماده مخدر شیشه مصرف می‌کردم، اختیاری از خود نداشتم و همسر و کودکم را بشدت کتک می‌زدم.

متهم اضافه کرد: چند روز پیش از حادثه مصرف ماده مخدر شیشه‌ام بیشتر شده بود. دچار توهم بیشتری شدم و احساس می‌کردم صداهایی به من دستور می‌دهد برای این که زنده بمانم باید همسر و پسرم را قربانی کنم، در غیر این صورت کشته می‌شوم.

متهم گفت: روز حادثه پس از مصرف ماده مخدر شیشه، آن صدا‌ها به سراغم آمد. چاقو و ساتور را برداشتم. ابتدا همسر و فرزندم را در خانه محبوس کردم، سپس قصد جان کودکم را داشتم که همسرم برای نجات او با من درگیر شد که او را زخمی کردم. کودک را زخمی کرده و می‌خواستم او را بکشم که دستگیر شدم.

زنگ خطری برای خانواده‌ها

رییس شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر‌قدس خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر مصرف ماده مخدر توهم‌زا که نوعی از مواد خانمانسوز بوده میان جوانان افزایش یافته است و آثار مخرب آن بر روح و روان و جسم آنان به‌وضوح دیده می‌شود. مصرف این ماده مخدر (شیشه) بر درک و هوشیاری تاثیر می‌گذارد و باعث بروز ناراحتی‌های فکری، خلقی و ادراکی می‌شود.

بازپرس پورساداتی گفت: افرادی که به استفاده از این ماده مخدر خطرناک روی می‌آورند، علاوه بر این که باعث بروز ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند، جان خود، دیگران و بویژه خانواده‌هایشان را با رفتار‌های پرخطر به مخاطره می‌اندازند که گاه دیده می‌شود در پی توهماتی که به فرد معتاد پس از مصرف ماده مخدر شیشه و مشتقات آن دست می‌دهد، او مرگ خانواده‌اش را رقم می‌زند و حوادث تلخی را به بار می‌آورد.

بنابر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد. وضع عمومی مادر و پسر زخمی رضایتبخش اعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها