تاکید دبیر کل سازمان ملل بر لزوم کمک همسایگان به نوری مالکی

بان کی مون: آمریکا درباره عراق با ایران مذاکره کند

دبیر کل سازمان ملل متحد از کشورهای همجوار عراق خواست به نخست وزیر این کشور در مبارزه با تروریست ها کمک کنند. وی در این زمینه خواستار مذاکره میان دو دولت ایران و آمریکا شد.
کد خبر: ۶۸۶۲۹۱
بان کی مون: آمریکا درباره عراق با ایران مذاکره کند

به گزارش جام جم آنلاین، بان کی مون در مصاحبه با روزنامه سوییسی «نویه سوریشر سایتونگ» از «کشورهای مجاور عراق» خواست تا «دولت نوری المالکی را در مبارزه با تروریسم یاری کنند.»

وی گفت: اوضاع عراق روز به روز بدتر می شود و داعش در حال پیشروی است. بحران، بسیار خطرناکی است و نشست مالکی با سران سنی گام مهم و مثبتی است.

دبیر کل سازمان ملل افزود: نوری المالکی به حمایت قدرت های منطقه ای که بر گروه های فرقه ای مختلف در عراق تاثیر بگذارند، نیاز دارد.

بان کی مون تاکید کرد: «ایالات متحده آمریکا باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد در عراق با نیروهای زمینی یا سایر ابزارهای نظامی مداخله کند یا نه. همچنین باید با ایران به عنوان قدرت منطقه ای در این باره مذاکره کند.»

بان کی مون تصریح کرد: در صورتی که عراق از دو دولت ایران و آمریکا درخواست دخالت کند، نیازی به تفویض این اختیار از سوی شورای امنیت نیست.

چاک هگل: مستشاران نظامی اعزامی آمریکا فعلا شناسایی می کنند

چاک هگل وزیر دفاع آمریکا روز جمعه گفت که مستشاران اعزامی کشورش به عراق قرار است خلاء هایی را که نیروهای امنیتی عراق از آن در مبارزه با تروریست ها رنج می برند کشف کنند و توان آنها را در برابر داعش افزایش دهند.

رادیو المربد عراق گزارش داد که هگل در بیانیه ای مطبوعاتی با اعلام این موضوع افزود: نمی توان مشکلات عراق را تنها با گزینه نظامی حل کرد. راه حل بلند مدت تر مبتنی بر راهکار سیاسی است که بتواند وحدت مردم عراق را برگرداند و منافع همه گروه های عراقی را برآورده کند.

تماس تلفنی پوتین با مالکی

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز جمعه با نوری المالکی نخست وزیر عراق تماس تلفنی برقرار کرد و درباره آخرین تحولات امنیتی عراق و منطقه با وی به گفتگو پرداخت.

یوری اوشاکف معاون رئیس جمهوری روسیه گفته بود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اوضاع منطقه را با نوری المالکی نخست وزیر عراق بررسی می کند. به گفته وی، اوضاع بحرانی منطقه بسیار نگران کننده است.

وی همچنین اعلام کرد پوتین قصد دارد اوضاع عراق، اوکراین و سوریه را در تماس تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا طی روزهای آینده بررسی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها