دو نشست کارشناسی فنی و حقوقی برگزار شد

ایران و 1+5 در آستانه نگارش متن توافق نهایی هسته ای

دو نشست کارشناسی فنی و حقوقی برای نگارش متن توافق نهایی هسته ای میان کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 عصر امروز (سه شنبه) برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۵۳۰۴
ایران و 1+5 در آستانه نگارش متن توافق نهایی هسته ای

این نشست های کارشناسی پس از برگزاری نشست رسمی و عمومی میان ایران و گروه 1+5 که صبح امروز (سه شنبه) در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در وین، گام دیگری به سوی آغاز نگارش متن توافق جامع هسته ای است.

یک دیپلمات ایرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل تشکیل این نشست های فنی و حقوقی را رسیدن به نقاط مشترک بر سر لااقل یکی دو مورد اختلافی میان طرفین دانست .

وی که خواست نامش بیان نشود، افزود: چنانچه روی یکی دو مورد تفاهم حاصل شود، روزنه ای باز شده و نگارش متن مشترک توافق نهایی آغاز می شود که بر سایر مسایل نیز تاثیر مثبتی دارد.

پیش از برگزاری این دو نشست فنی و حقوقی، «مایکل مان» سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: مذاکرات ایران و 1+5 در فضای خوبی در مسیر مشخص کردن عناصر توافق جامع هسته ای پیش می رود.

اختلافات عمده میان ایران و 1+5 در راه رسیدن به توافق نهایی درباره موضوعاتی همچون غنی سازی، تحریم ها و مدت زمان توافق نهایی است.

سرگئی ریابکوف نماینده روسیه در 1+5 نیز امروز در جمع خبرنگاران دیدار خود را با سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران خوب و سازنده توصیف کرد و در پاسخ به این پرسش که مذاکرات درباره نگارش متن پیش نویس آغاز شده است؟ گفت : ما خیلی جلو نرفته ایم اما در فرایندش هستیم.

ریابکوف در پاسخ به این سوال که آیا نگارش متن پیش نویس آغاز شده است ؟ نیز گفت: تقریبا.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها