نخستین مفهوم متبادر از معنای جام‌جم، آینده‌بینی و آینده‌شناسی است. آینده از دیرباز تاکنون مورد توجه همه بوده؛ چه عالِم؛ چه عادی؛ چه سیاستمدار، چه فرهیخته!
کد خبر: ۶۸۵۲۱۲
جام جهان‌نمای آینده

در آینده‌شناسی حلاوتی و آثاری نهفته که در دیگر معارف بشری وجود ندارد؛ شناخت نیامده‌ها و مهارت نظم‌بخشی به احتمالات و قدرت تغییر و مهار رویدادها و توانایی به چنگ آوردن آینده مطلوب و آمادگی برای رویارویی با شناخته‌ها و ناشناخته‌ها و مهم‌تر از همه تلاش برای تحقق و به ثمر نشستن آینده مطلوب و زیبا و داشتن چشم‌اندازی کامل و دوست‌داشتنی از آینده... همه و همه سویه‌هایی است که باعث ایجاد انگیزه بیشتر و توجه فزون‌تر به آینده‌شناسی می‌شود و روزنامه جام‌جم تا حد زیادی گام در این وادی دلنشین و روزآمد برداشته است و برگ‌های روشنی از آینده‌نگاری را فراروی علاقه‌مندان قرار داده است.

اینک که در آغاز مرحله جدیدی از فعالیت‌های روزنامه پرتوان جام‌جم هستیم، بجاست با برنامه جدیدی وارد مطالعات آینده شده و با کمک گرفتن از زیبایی‌ها و ظرفیت‌های آینده‌پژوهی و با بهره گرفتن از آموزه‌های آینده‌ساز اسلام ـ بخصوص جامعه آرمانی مهدویت ـ گام در مسیری روشن گذاشته و در پرتو الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت و چشم‌انداز بیست ساله، ایران اسلامی را به قله‌های افتخار و شکوه نزدیک کند.

حجت‌الاسلام رحیم کارگر / عضو هیات علمی پژوهشکده آینده‌پژوهی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها