منابع مسئول عراقی پاکسازی مناطق بابل از وجود تروریست های عضو گروهک دولت اسلامی عراق و شام ( داعش ) را تأیید کردند.
کد خبر: ۶۸۵۱۱۷
پاکسازی استان بابل از وجود تروریست های داعش

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ، این منابع گفتند: پس از عملیات ارتش عراق در منطقه جرف الصخر در شمال بابل و فراری دادن تروریست ها به بیابان ها، این استان از وجود تروریستهای داعش پاکسازی شده است.

در عملیات ارتش عراق در جرف الصخر نیز بیش از 40 تروریست به هلاکت رسیدند و 12 نفر دیگر دستگیر شدند.بیش از هفت دستگاه خودروی حامل سلاح هم منهدم شد. همچنین بالگردهای ارتش عراق تجمعات داعش را در منطقه حبانیه در شرق الانبار گلوله باران کردند. در همین حال سازمان مبارزه با تروریسم عراق نیز اعلام کرد: داعشی ها 24 نفر از جمله شماری کودک را در نزدیکی تلعفر در موصل کشتند.

شبکه تلویزیونی العراقیه نیز اعلام کرد : نیروهای امنیتی عراق دو تن از فرماندهان گروهک تروریستی داعش به نام های ابو ایمن و ابو عمر الموصلی را در درگیریها در منطقه 17 ژوئیه به هلاکت رسانیدند.

این شبکه افزود : اهالی روستای البشیر در جنوب کرکوک حملات گروه داعش را که قصد داشتند مقبره امام رضا(ع) موجود در این روستا را منفجر کنند دفع کردند.

پایگاه خبری الیوم الثامن از استان صلاح الدین گزارش داد : نیروهای امنیتی عراق در ورودی شمالی شهر تکریت 30 نفر از اعضای داعش را کشتند و یک خودروی حامل اسلحه آنان را نیز به آتش کشیدند .

دفع حمله داعش به بعقوبه

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد ، نیروهای امنیتی گروه داعش را از بعقوبه واقع در 60 کیلومتری شمال شرقی بغداد به عقب راندند.

شبکه تلویزیونی العراقیه اعلام کرد نیروهای ارتش عراق 18 تن از تروریست های داعش از جمله دو تبعه خارجی را به هلاکت رسانیدند.

عزت الدوری معاون سابق صدام زخمی شد

خبرگزاری عراقی الکاشف به نقل از یک منبع بلندپایه در استان صلاح الدین از زخمی شدن عزت الدوری معاون سابق صدام حسین در شمال این استان خبر داد.

این منبع بلندپایه پلیس گفت: عزت الدوری که در نشستی با عناصر بعثی در شهرستان بیجی شرکت کرده بود ، هدف حمله موشکی قرار گرفت و به شدت زخمی شد. وی که پس از سرنگونی رژیم صدام تحت پیگرد قرار گرفت، رهبری تروریستها و بعثی ها را در عراق برعهده دارد و فرماندهی گروههای تروریستی در استانهای صلاح الدین و نینوا را به دست گرفته است .

دستگیری تروریستهای داعش با لباس زنانه

ستاد عملیات سامرا از بازداشت 9 تروریست داعش که با پوشش زنانه سعی داشتند از این شهر خارج شوند خبر داد.

خبرگزاری المسله عراق نیز اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق ریاض الجمیلی سرکرده یکی از گروه های تروریستی شهر سامرا به هلاکت رساندند.

شبکه تلویزیونی العراقیه هم گزارش داد نیروی هوایی عراق علیه دو شبکه تلویزیونی سعودی العربیه و العربیه حدث به خاطر پخش دروغ هایی علیه این نیرو اقامه دعوا می کند.

کشته شدن ابوایوب سومالی از سرکرده های داعش و معاونش در دیاله

همزمان با عملیات مشترک نیروهای امنیتی و عشایر عراق علیه داعش در منطقه راوه، نیروهای عراقی در دیگر مناطق نیز خسارات و تلفاتی به افراد مسلح این گروه وارد کردند.

نیروهای امنیتی عراق به همراه عشایر این کشور عملیات مشترکی برای پاکسازی منطقه راوه از عناصر مسلح داعش (گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام) آغاز کردند. از سوی دیگر نیروهای ارتش عراق ده تن از افراد مسلح داعش را در لطیفیه در جنوب بغداد به هلاکت رساندند. پلیس عراق در دیاله نیز از کشته شدن ابو ایوب سومالی از سرکرده های داعش و معاون وی در منطقه العظیم در شمال بعقوبه خبر داد. بالگردهای ارتش عراق نیز یک انبار نفتی نظامی را در منطقه حبانیه در شرق الانبار هدف حمله قرار دادند. این حمله پس از سیطره عناصر داعش بر این انبار نفت، صورت گرفت. در همین حال بالگردها و توپخانه ارتش عراق منطقه ای در غرب فلوجه را هدف حمله قرار دادند.

داعش دفتر شبکه ای تلویزیونی را به آتش کشید

عناصر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش) دفتر یک شبکه تلویزیونی را در موصل به آتش کشیدند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی «کرد سَت نیوز» خبر داد: «عناصر داعش دفتر کردست نیوز را در موصل به آتش کشیدند و زیان های زیادی به آن وارد کردند.» دفتر کردست نیوز در محله تامیم موصل قرار دارد.

داعش بسیاری از کلیساهای موصل را به آتش کشید

به گزارش المیادین، هیأت اتحادیه اروپا در عراق اعلام کرد گروه داعش برخی از کلیساهای موصل را به آتش کشیده است. این هیأت افزود عناصر داعش در میان مردم موصل رعب و وحشت ایجاد می کنند و در همین حال موج مهاجرت از این شهر همچنان ادامه دارد.

به گفته این هیأت عناصر داعش به پنج دختر در موصل تجاوز کرده و اقدامات دیگری نیز در این شهر انجام داده اند.غدی غنطوس گزارشگر این شبکه در گزارشی با اشاره به تخریب و به آتش کشیدن برخی کلیساها به دست عناصر داعش در استان الرقه در سوریه افزود: این گروه پس از این اقدامات در الرقه به سراغ کلیساها در موصل آمده است.

در ادامه گزارش آمده است: قبل از حمله آمریکا به عراق، شمار مسیحیان در این شهر چهارصد و پنجاه هزار نفر بود و اکنون تعداد آنها به سبب اقدامات تروریستی علیه عراقی ها در سال های اخیر به شدت کاهش یافته است. ترس و وحشت، شکنجه و ایجاد رعب و وحشت باعث شده است بسیاری از مسیحیان اعم از کلدانی، ارمنی، آشوری و... به کردستان عراق و نیز منطقه القوش که در پنجاه کیلومتری شمال موصل قرار دارد مهاجرت کنند. حدود شش هزار مسیحی در این شهر زندگی می کنند و علاوه بر این برخی قبور و اماکن مقدس نیز در آن وجود دارد.

تکذیب خارج شدن هیئت های دیپلماتیک از عراق

یک مسئول وزارت امور خارجه عراق ادعای برخی منابع خبری در خصوص تعطیلی برخی سفارتخانه های خارجی وعربی در بغداد و خارج شدن دیپلمات های خارجی از این کشور را تکذیب کرد و این گزارشهارا مغرضانه خواند.

به گزارش خبرگزاری نهرین از بغداد ، این مسئول که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد هیچ هیئت خارجی نمایندگی دیپلماتیک خود را در عراق تعطیل نکرده است و تا به حال هیچ کدام خبر از ترک عراق نداده اند و شایعه چنین خبرهای کذب از منابع اطلاع رسانی محلی و عربی با هدف برهم زدن اوضاع عراق صورت می گیرد.

یک شبکه تلویزیونی و یکی از خبرگزاری های محلی و برخی پایگاه های اینترنتی از خارج شدن هیئت دیپلماتیک المان و دیگر کشورهای اروپایی از بغداد به علت بحران امنیتی در این کشور خبر دادند اما سفارت المان این خبر را به شدت تکذیب کرد و از ادامه فعالیتهای دیپلماتیک در این سفارتخانه خبر داد.

این مسئول عراقی افزود: فعالیت سفارت هلند و مصر و ترکیه که در خارج منطقه سبز بغداد واقع است نیز ادامه دارد و کارکنان محلی شاغل در این سفارتخانه ها، خارج شدن دیپلمات ها را تکذیب کرده اند. از سوی دیگر سخنگوی رسمی وزارت حمل و نقل عراق توقف پروازها از فرودگاه بین المللی بغداد را به علت درگیری های مسلحانه در اطراف فرودگاه تکذیب کرد. کریم النوری در مصاحبه ای مطبوعاتی اعلام کرد فرودگاه بغداد به فعالیت عادی خود مشغول است و هیچ درگیری نزدیک فرودگاه یا مسیرهای منتهی به آن صورت نگرفته است.

مالکی: به اعلام وضع اضطراری نیاز نیست

نخست وزیر عراق با انتقاد تلویحی از خودداری نمایندگان مجلس این کشور در تشکیل جلسه برای تصویب قانون « اعلام وضع اضطراری» تأکید کرد: قانون «سلامت ملی » در حال اجراست و به چیزی به نام اعلام وضع اضطراری نیازی نیست. نوری مالکی در دیدار با شماری از فرماندهان میدانی با تأکید بر اینکه در مقابله با تعرض به حاکمیت و امنیت عراق سستی و کوتاهی نخواهد شد افزود: جنگ با القاعده و تکفیری ها در هر جا که باشند ادامه خواهد یافت.

مالکی تصریح کرد: با وجود قانون «سلامت ملی» هر کسی به امنیت کشور دست اندازی کند خواه نهاد رسانه ای یا نهاد سیاسی باشد حرمت و مصونیتی نخواهد داشت.

آمادگی استادان و طلاب حوزه نجف برای نبرد با داعش

طلاب و اساتید حوزه در تجمعی در نجف اشرف حفظ مقدسات را واجب شرعی و عقلی خواندند و افزودند:

«نبرد تنها به این نیست که سلاح به دست بگیریم بلکه حضور در میادین نبرد، برای افزایش روحیه مبارزان نیز نوعی مبارزه با تروریسم است.»

به گزارش پایگاه اینترنتی صوت العراق، شیخ باقر ایروانی از استادان حوزه علمیه نجف در این تجمع که در حوزه علمیه اعسمیه در مرکز نجف اشرف برگزار شد در سخنانی گفت:« این تجمع دعوت به ندای مرجعیت شیعه برای همکاری با ارتش در مبارزه با تروریسم است زیرا این همکاری را وظیفه ملی می دانیم.»

ستایش سیدحسن نصرالله از موضع مراجع نجف اشرف

دبیرکل حزب الله لبنان از موضع مرجعیت دینی در نجف اشرف در قبال حوادث این کشور ستایش کرد.

به گزارش المیادین، سید حسن نصرالله ضمن ستایش از موضع مرجعیت دینی در نجف اشرف افزود : دعوت مرجعیت (از مردم) برای به دست گرفتن سلاح در مقابل تروریست ها برای حمایت از یک طایفه مشخص نیست بلکه برای حمایت از کل عراق است.سید حسن نصرالله پرسش هایی در خصوص نقش برخی کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس در حوادث عراق و این که چه کسی از این حوادث سود می برد، مطرح و تاکید کرد سحر به ساحر باز خواهد گشت.

نصرالله افزود: اگر حزب الله در زمان مناسب در سوریه دخالت نکرده بود داعش اکنون در بیروت بود.

مشاور مالکی: دولت با داعش گفتگو نمی کند

مشاور نخست وزیر عراق در امور آشتی ملی اعلام کرد در حال حاضر گفتگوهای آشتی ملی متوقف شده است و دولت برای گفتگو با باندهای وابسته به داعش( دولت اسلامی عراق و شام) آمادگی ندارد.»

عامر الخزاعی افزود:«در حال حاضر تمام تمرکز دولت بسیج مردم برای مبارزه با تروریسم است. مبحث جهاد و فتوای مرجعیت دینی به هرگونه تلاش برای مصالحه و گفتگو پایان داد در نتیجه تلاشمان را به حمایت از گروههای مردمی متمرکز کرده ایم تا آنان را برای دفاع از کشور آماده کنیم و کشور را از لوث وجود تروریست های بعثی و داعشی پاک کنیم.»

مراجع اهل سنت : وابستگی به داعش حرام است

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد ، علماء و مراجع مختلف اهل سنت هرگونه وابستگی به داعش را حرام اعلام کردند و بر ضرورت حفظ وحدت ملی عراق و مبارزه با این تروریست های جنایتکار تاکید کردند.

دار الافتاء در مصر اعلام کرد گروه های تروریستی داعش با اندیشه های افراطی به نام دین و دولت اسلامی، بسیاری از جوانان را گمراه کرده اند.

این نهاد تاکید کرد وابستگی و ارتباط با داعش شرعا حرام است زیرا این گروه برای نابودی کشورها و خدشه دار کردن چهره اسلام در جهان تلاش می کند.

برخی از علمای اهل تسنن لبنان اقدامات گروه تروریستی داعش را در عراق خارج از دین دانستند و آن را عامل ایجاد تفرقه و شکاف بین مسلمین ارزیابی کردند.

«شیخ نمر زغموط » رییس تجمع علمای فلسطین گفت: گروه داعش، خوارج عصر حاضرند و هدف آنها تفرقه افکنی بین امت اسلامی و خدمت به اهداف امریکا و صهیونیسم جهانی است .

«شیخ عبدالناصرجبری » رییس دانشگاه دعوت اسلامی لبنان نیز گفت : عملکرد داعش کاملا مغایر با اسلام است و مردم وظیفه دارند با تمام امکانات با این پدیده خطرناک مقابله کنند تا امت اسلامی در اسرع وقت از خطر این گروه ها رهایی یابد .

شیخ «زهیرجعید» ازمسئولان تجمع علمای مسلمان لبنان هم در این باره گفت : اقدامات این جریان تروریستی هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.

دستور وزیر دفاع آمریکا برای اعزام یک کشتی دیگر به خلیج فارس

چاک هیگل دیروز دستور اعزام کشتی باری یواس اس میسا ورد (USS Mesa Verde ) را به خلیج فارس صادر کرد.

به گفته جان کربی سخنگوی پنتاگون این کشتی از تنگه هرمز عبورکرده است و به جمع دیگر کشتی های آمریکایی در خلیج فارس از جمله ناو هواپیما بر یو اس اس جرج اچ دبلیو بوش ملحق می شود و به مرکز فرماندهی کل امکان می دهد در صورت لزوم گزینه های بیشتری برای دفاع از شهروندان و منافع آمریکا در عراق داشته باشد. این کشتی قادر است در عملیات های ضربتی و واکنش سریع شرکت و به عنوان یک مکمل برای جنگنده های ام وی 22 عمل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها