دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اگر در سوریه در زمان مناسب دخالت نمی کردیم، گروه داعش اکنون در بیروت حضور داشت.
کد خبر: ۶۸۵۰۰۲
اگر در سوریه دخالت نمی‌کردیم، امروز داعش در بیروت بود

روزنامه السفیر چاپ لبنان در شماره امروز سه شنبه خود نوشت: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله بار دیگر بر لزوم انتخاب رئیس جمهور لبنان در سریعترین زمان ممکن و پایان خلأ در نهاد ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد.

وی در جریان دیدار با فرماندهان گروه پیشاهنگی المهدی به صوررت ویدئو کنفرانس به مناسبت نیمه شعبان در جنوب و منطقه بقاع و بیروت گفت: حزب الله خواهان رئیس جمهور در سریعترین زمان ممکن است و همانطور که در مراسم جشن آزادسازی خاک لبنان گفتم ما رئیس جمهوری نمی خواهیم که به مقاومت خیانت کند.

وی از وضعیت امنیتی داخل لبنان ابراز خرسندی کرد اما در عین حال گفت: این بدان معنا نیست که وضعیت صد درصد به حالت طبیعی بازگشت است و از این منظر باید همواره محتاط بود.

سید حسن نصرالله به کنترل گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) بر شهر موصل و برخی مناطق دیگر عراق پرداخت و از موضع مرجعیت دینی در شهر نجف اشرف ستایش کرد و گفت: هدف از دعوت صورت گرفته برای به دست گرفتن سلاح در مقابل تروریست ها محافظت از یک طائفه مشخص نیست بلکه محافظت از تمام عراق است.

به نوشته السفیر، سید حسن نصرالله سوالاتی را درباره نقش برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و کشورهای منطقه ای درباره تحولات و رویدادهای عراق مطرح کرد و گفت: چه کسی از این رویدادها سود می برد؟

برپایه این گزارش، دبیرکل حزب الله لبنان همچنین واقعیت موضع آمریکا را زیر سوال برد و گفت: وعسی ان تکرهوا شیئا و هو خیر لکم (چه بسا که از چیزی کراهت دارید در حالیکه آن امر برای شما خیر است). مطمئن باشید که سحر ساحر به خودش باز خواهد گشت (شر انسان بد به خودشان باز می گردد) و زمان آن گذشته است که به کسی اجازه داده شود که مقدسات دینی را تخریب یا به آن اهانت کند.

وی به صدای اعتراض برخی به دخالت حزب الله در سوریه اشاره کرد و گفت: چرا این صداها را نمی شنویم که داعش را محکوم کند؟ اگر در سوریه در زمان و به شیوه و کیفیت مناسب دخالت نمی کردیم داعش الان در بیروت بود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها