یکی از فرماندهان بعثی تکریتی که در روز‌های اخیر در شمال سامرا‌ دستگیر شده، اعترافات تکان‌دهنده ای ‌درباره تروریست‌های تکفیری بعثی بر زبان آورده است.
کد خبر: ۶۸۴۷۱۲
اعترافات تکان‌دهنده فرمانده بعثی در سامرا

به گزارش «تابناک»، این فرمانده بعثی که در فعالیت‌های تروریستی در روزهای اخیر در عراق نقش داشته، اعتراف کرده ‌که جریان داعش، صرفا نمای بیرونی گروه‌های تروریستی در عراق و سرپوشی برای جریانات اصلی است که در اختیار فرماندهان لشکرهای گارد صدام حسین هستند.

وی افزود: افرادی که به داعش موسوم هستند، هم‌اکنون نقش پیشمرگه‌ها‌ را برای فرماندهان لشکرهای سابق صدام بازی می‌کنند.

این فرمانده بعثی همچنین در پاسخ به اینکه شاید روزی این افراد یعنی اعضای داعش علیه فرماندهان بعثی اقدام کنند، گفت: این پرسش را عزت ابراهیم الدوری معاون صدام پاسخ داده‌ که وقتی کار سران سابق لشکر صدام با آنان تمام شود، آنان را راهی ایران و سوریه خواهند کرد.

این فرمانده بعثی همچنین درباره اینکه این گروه با آمریکا چه تعاملی خواهند داشت، گفته است: ما از طریق عربستان سعودی با آمریکا به توافق رسیده‌ایم که پس از اینکه عراق در اختیار یاران صدام قرار گرفت، هیچ تروریست تکفیری در عراق ‌نماند تا آمریکایی‌ها هم نگرانی از بابت داعش نداشته باشند.

توصیه فائزه‌ هاشمی برای قلع و قمع مدیران دولت قبل

متهم فتنه 88 گفت: اینکه مدیران قبلی را در این دولت حفظ کنیم، نشان از اعتدال و فراجناحی بودن دولت نیست بلکه نیاز است تا مدیران همفکر و شجاع در کشور به کار گمارده شوند.

به گزارش جهان، روزنامه آرمان، سخنان تامل برانگیز فائزه هاشمی رفسنجانی در مراسم سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری دولت تدبیر و امید در جمع حزب اعتدال و توسعه کاشان؛ را بازنشر داد.

وی در این جلسه مدعی شد: 8سال گذشته دوران سختی بود و نباید در این دوران رفتاری خلاف شیوه اعتدال و تدبیر را شاهد باشیم و باید بپذیریم که اعتدال متعلق به همه آحاد جامعه بوده و افرادی که در جمع ما هستند با هر سلیقه و پشتوانه‌ای محترمند.

به گفته وی عدم توجه به بزرگان کشور سبب شده با تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایمان در مسیر توسعه در جا بزنیم!

داعش و رابطه احتمالی ایران و آمریکا

موضوع تحولات عراق و اقدامات داعش به عنوان یک سوژه ثابت این روزها در شبکه های ماهواره ای برجسته شده است.این شبکه ها به نوعی برقراری رابطه احتمالی ایران و آمریکا را در برابر مقابله با داعش برجسته می کنند.

نکته دیگری که در خور تامل است؛تحرکات برخی شبکه های ماهواره ای است که به بهانه موضوع عراق و جولان دادن گروه داعش در صددهستند تفسیر خاصی را به مخاطب ارایه نمایند. شبکه بی بی سی در پی القای این نکته است که در صورتی که امریکا از گزینه نظامی برای حل بحران عراق استفاده کند ایران با او همکاری خواهد کرد.تلاش برای گسترش زمینه های ارتباط ایران و امریکا از خطوط مستمر این شبکه است.

لغو تحریمها برای محدود ساختن ایران کافی نیست

درآستانه مذاکرات ایران و 1+5 پیرامون مذاکرات هسته ای و توافق جامع فضاسازی شبکه های ماهواره ای علیه کشورمان ادامه دارد.از جمله این شبکه ها به پردازش جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با موضوع تاثیرات توافقات با ایران درمنطقه می پردازند.

در همین زمینه سخنان رابرت منندز و باب کراکر در خطوط خبری این شبکه ها برجسته شده است. نظریه پردازی درباره نیات و رفتار ایران پس از مذاکرات اتمی و توافق هسته ای،محور اصلی جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بوده است.

تلویزیون آمریکا نیز به نقل از نامه رهبران مجلس نمایندگان آمریکا به اوباما گفته است: از دیدگاه این مجلس برای لغو تحریمها صرف توافق با ایران برای محدود ساختن برنامه اتمی اش کافی نیست. البته این شبکه تلویزیونی معتقد است: این نامه بدان جهت نوشته شده است تا نقش کنگره را در مورد هر گونه توافقی با ایران بخصوص از نظر رفع تحریمها به کاخ سفید یاداوری کنند.

وال استریت ژورنال: اوباما به مذاکره با ایران می‌اندیشد

یک مقام ارشد آمریکایی روز یکشنبه گفت: دولت اوباما برای حل بحران امنیتی کنونی در عراق به مذاکرات احتمالی با ایران می‌اندیشد.

به گزارش ایسنا، این مقام ارشد آمریکایی به شرط اینکه نامش فاش نشود، اظهار کرد: آمریکا در حال بررسی مذاکره با ایران در خصوص مساله عراق است که به تازگی برخی از شهرهای آن به دست شبه نظامیان سنی داعش به تصرف در آمده است.

روزنامه وال استریت ژورنال روز یکشنبه ضمن اعلام این خبر که دولت اوباما در حال آماده شدن برای مذاکرات با ایران بر سر مساله عراق است، گزارش داد که ممکن است وین پایتخت اتریش جایی که ایران و گروه 1+5 دور جدید مذاکرات خود را در هفته جاری برگزار می‌کنند محل برگزاری گفت‌وگوها در مورد عراق باشد.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که بیل برنز معاون وزارت خارجه این کشور برای شرکت در این دور از مذاکرات طی هفته جاری به وین سفر خواهد کرد.

یک مقام کاخ سفید در این باره گفت که تاکنون هیچ مذاکراتی در مورد عراق صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یكی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
۰
۰
در ابتدا تشكر میكنم ازتون بخاطر اخبار به روز و مفیدتان.در ضمن انتقادی هم دارم و آن اینكه چند روزی هست بیشتر مطالب روزنامه را دو موضوع داعش و جام جهانی در برگرفته . آیا بهتر نیست معتدل تر شوید؟؟؟ ببخشیدا دخالت كردم ....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها