اوج ‌گیری عطش زاهدانی‌ها در دمای 40 درجه

خط لوله‌ای که در خط کش مدیران نمی‌گنجد

حجم کنونی آب موجود در سدهای استان تهران بر اساس آمارهای موجود، در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته 24 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۸۴۶۹۲
حجم آب سدهای تهران 24 درصد کاهش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب تهران با کاهش 188 میلیون مترمکعبی در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته به حدود 601 میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه 92) تاکنون با 19 درصد کاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، به حدود 834 میلیون مترمکعب رسیده است.

بر اساس این گزارش، حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران در دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته یک میلیارد و 35 میلیون مترمکعب بوده است.

همچنین حجم ذخیره آب در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان درمقایسه با سال آبی گذشته به ترتیب 35، 28، 23، 16 و پنج درصد کاهش یافته است.

در زمان کنونی، حجم آب موجود در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان به ترتیب 84، 202، 138، 108 و 69 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

با توجه به شرایط ذخیره آب و کاهش منابع آبی در پشت سدهای پنجگانه تهران، شهروندان تهرانی باید نسبت به رعایت الگوی مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.

همچنین براساس آمارهای اعلامی حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه 92) تاکنون به 212 میلیمتر رسیده است.

این میزان بارش درمقایسه با دوره زمانی مشابه متوسط درازمدت هشت درصد کاهش یافته است و حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون درمقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته شش درصد کاهش نشان می دهد.

براساس این گزارش بارش ها در دوره مشابه سال آبی گذشته 225 میلیمتر و دوره درازمدت 43 ساله 230 میلیمتر ثبت شده بود و در هفته گذشته به طور متوسط دو میلیمتر بارش در کشور رخ داده است.

در پایان هفته گذشته بیشترین افزایش بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه ایلام و بیشترین میزان کاهش بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه مزینان در خراسان رضوی با 72 درصد اختصاص داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها