متخصصان می‌گویند 6000 قدم راهپیمایی روزانه در کاهش درد زانو در بزرگسالان مبتلا به التهاب مفصلی زانو تاثیر دارد.
کد خبر: ۶۸۴۴۳۸
راهکار «6000 قدمی» برای تسکین زانودرد

در این بررسی متخصصان با استفاده از دستگاه «قدم‌سنج»، تعداد گام‌های روزانه 1788 فرد 50 تا 79 ساله را برای مدت هفت روز بررسی کردند.

همچنین دو سال بعد متخصصان به ارزیابی توانایی کار کردن در این افراد از طریق آزمایش سرعت راه رفتن و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به توانایی‌های مختلف در آنان همچون بالا رفتن از پله‌ها پرداختند.

«دانیل وایت»، یکی از متخصصان این مطالعه از دانشگاه بوستون گفت: در این بررسی افرادی که 6000 قدم یا بیشتر در روز راه رفته بودند نسبت به گروهی که کمتر از این میزان پیاده‌روی کرده بودند، کمتر به دلیل درد و التهاب در زانو دچار محدودیت عملکردی و حرکتی شده بودند. همچنین به میزان هر 1000 قدم در روز این محدودیت در آنان 18 درصد کاهش پیدا کرد.

در گذشته پزشکان توصیه می‌کردند افراد مبتلا به التهاب مفاصل زانو از وارد کردن فشار به مفاصلی که درد دارند، خودداری کنند در حالی که در طب جدید حرکت به عنوان بهترین دارو برای این عارضه شناخته شده است.

دانیل وایت تاکید کرد: زمانی که فرد از حرکت کردن خودداری می‌کند در واقع توانایی خود را بیشتر از دست می‌دهد در حالی که راه رفتن موجب افزایش قدرت و کاهش درد می‌شود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها