معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ و نقل سوخت کشور از تبدیل سهمیه بنزین خودروهای آژانس های غیر فعال به سهمیه معمولی خودروهای شخصی خبر داد.
کد خبر: ۶۸۴۴۰۰
ابطال سهمیه بنزین خودروهای غیرفعال آژانس ها، از اول تیر

حسین هاشمی گفت: این ستاد از سال 86 بالغ بر 250 هزار کارت سوخت برای موسسات اتومبیل کرایه صادر کرده است.

وی به اجرای طرح ساماندهی کارت سوخت این موسسات اشاره کرد و افزود: در این طرح که از شش ماه پیش اجرایی شده اتحادیه های صنفی و سازمان های تاکسیرانی سراسر کشور فقط اطلاعات 150 هزار نفر از رانندگان فعال در این آژانس ها را به ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور ارسال کرده که در نتیجه اطلاعات 100 هزار کارت سوخت ارسال نشده است.

هاشمی گفت: بر اساس آخرین تصمیمی که در وزارت نفت اخذ شده است، مقرر شد سهیمه بنزین موجود در این 100 هزار کارت سوخت از 200 لیتر خودروهای گازسوز و 300 لیتر خودروهای بنزین سوز به 60 لیتر تغییر کلاس داده شود.

وی با تاکید براین که این تغییر سهمیه از اول تیر اجرایی می شود، افزود: در صورتی که این گروه از رانندگان بتوانند با ارائه مدارک لازم فعالیت خود را در آژانس ها ثابت کنند سهمیه سوختشان از اول مرداد به حالت نخست باز می گردد.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل‌ و نقل سوخت کشور با بیان اینکه از سال 86 بیش از 24 میلیون کارت سوخت توزیع کرده است به اهمیت پایش این کارت ها اشاره کرد و افزود: تاکنون 6 میلیون کارت سوخت به علت اجرای طرح اسقاط موتورسیکلت ها و خودروهای فرسوده ابطال شده است.

هاشمی گفت: دولت با این رویکرد موفق شده است روزانه از مصرف شش میلیون لیتر بنزین جلوگیری کند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
۰
۰
ضمن احترام به مسئولان باید خدمت شما عرض كنم بنزین ذخیره شده دركارت سوخت موتور های سیكلت های سال 82 را با خوشحالی سوزوندید. گفتید اطلاع داده بودیم ... كه ندادید ...پول شارژ شده توی كارت راهم ... من از حق خودم نمیگذرم اگر اسلام حق مرا به شما حلال كرده كه نوش جان اگر غیر از این بود باید منتظر .........باشید
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
۰
۰
هیچكس از باطل شدن كارت سوختش خوشش نمیاد،منم موتور مدل 83 دارم اما اسلام حق كسی رو به كس دیگه ای حلال نكرده،خودت هم بی انصافی. آقا رضا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها