مسئولان حزب مخالف دولت ترکیه می گویند دولت رجب طیب اردوغان همچنان به مسلح کردن داعش در سوریه و عراق ادامه می دهد، بیمارستان های دولتی ترکیه، تروریست های مسلح را درمان می کنند، ورود تروریست ها به خاک عراق و سوریه از ترکیه ادامه دارد و در کنار همه اینها، دولت ترکیه نفت سرقت شده توسط داعش را هم خریداری می کند.
کد خبر: ۶۸۴۲۹۰
ترکیه از داعش نفت سرقتی می خرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه عراقی الغد پرس، مسئولان حزب جمهوری خواه خلق ترکیه با بیان این ادعاها، از دولت رجب طیب اردوغان به شدت انتقاد کرده اند.

این پایگاه به نقل از روزنامه جمهوریت ترکیه می نویسد: کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق گفت: گروهی که نام دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را بر خود نهاده، آتش سلاح های ارسالی نخست وزیر کشورمان را به روی شهروندان خودمان گشوده است.

اشاره این فعال سیاسی ترک به ربودن کارکنان کنسولگری ترکیه در شهر موصل عراق به دست داعشی ها است.

وی افزود: دولت اردوغان از جبهه النصره وابسته به القاعده در سوریه هم حمایت می کرد و تا همین اواخر به آن سلاح می رساند ولی یکباره آن را سازمانی تروریستی نامید.

قلیچدار اوغلو گفت: من این اتهام ها را به وزیر خارجه اردوغان، آقای احمد داود اوغلو در دیدار دیروز وارد کردم و از او خواستم استعفا دهد.

در همین حال، رفیق آریلماز نماینده حزب جمهوری خواه خلق معارض در پارلمان ترکیه گفت: هم اکنون عناصر القاعده در سرتاسر ترکیه پراکنده هستند.

وی تصریح کرد: یکی از شهروندان از استان اسکندریه با من تماس گرفت و گفت که نتوانسته نوبت پزشک در بیمارستان برای انجام عمل جراحی بگیرد، چون بیمارستان به ارائه خدمات درمانی به شبه نظامیان درگیر در سوریه اختصاص یافته و حتی بخش مراقبت های ویژه نیز از آنها مملو شده است.

نماینده معارض ترک افزود: من به چشم خودم دیدم که یکی از این عناصر مسلح با خودرویی که راننده اش لباس پلیس ترکیه بر تن داشت به بیمارستان منتقل شد.

محمد علی ادیب یکی دیگر از نمایندگان پارلمان از حزب معارض جمهوری خواه خلق نیز از همکاری های دیگری بین دولت ترکیه و عناصر داعش خبر داد و گفت: سازمان داعش روابط محکمی با دولت ترکیه دارد به گونه ای که از مناطق تحت اشغال خود (در سوریه و عراق ) نفت می دزدد و به دولت ترکیه می فروشد.

وی تاکید کرد: داعش نفت را از طریق خطوط لوله های مخفی که تا اسکندرون، غازی عنتاب، اورفا و کیلیس کشیده شده است به دولت اردوغان می فروشد و سودی 800 میلیون دلاری عاید (دولت ترکیه) می کند.

معارضان ترکیه پیش از این نیز ربوده شدن کارکنان کنسولگری ترکیه در موصل را سناریویی هماهنگ شده بین دولت ترکیه و داعش برای تبرئه حزب حاکم ترکیه از اتهامات حمایت از تروریسم دانسته بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كامران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
۰
۰
اردوغان برای ما ایرانی ها كه دستت رو شده .با خانم محجبه ات مردم تركیه رو گول زدی ، بالاخره دستت برای دنیا ومردم جهان هم رو میشه ؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها