معاون بازار شرکت بورس خبر داد:

راه اندازی بازار بلوک تا دو هفته دیگر

معاون بازار شرکت بورس از راه اندازی بازار بلوک تا دو هفته آینده و توقف عرضه های اولیه در بازار سرمایه خبر داد و با اعلام دلایل افت شاخص بورس، گفت: بانک‌ها کمتراز 10 درصد از مبلغ 4 هزار میلیارد تومانی که قرار است به بازار سرمایه تزریق کنند، به بورس منتقل کرده‌اند.
کد خبر: ۶۸۳۳۸۱
راه اندازی بازار بلوک تا دو هفته دیگر

علی صحرایی از راه اندازی بازار بلوک در بازار سرمایه کشورمان تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: در این بازار معاملات بلوک به صورت اختیاری بین خریداران حقوقی و فروشندگان در دامنه نوسان قیمت عادی انجام می شود.

معاون بازار شرکت بورس با اشاره به اینکه راه اندازی این بازار نتیجه مطالعات مارکتینگ پکت است، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در دنیا وقتی یک سهامدار عمده قصد دارد که حجم سنگینی از سهام را خریداری کند و یا بفروشد با توجه به اینکه بر روی بازار عادی تاثیرگذار است، به صورت مذاکره ای انجام می شود، اما ما می توانیم به صورت اختیاری در بازار بلوک و در نماد عادی انجام دهیم.

وی گفت: زیر ساخت فنی راه اندازی بازار بلوک تا یک هفته دیگر آماده می شود و پس از آن اطلاع رسانی خواهد شد.

صحرایی همچنین از توقف عرضه های اولیه در بورس خبر داد و افزود: البته با توجه به اینکه اسامی شرکت هایی که امسال در بورس پذیرش می شوند، اعلام شده، این شرکت ها باید روال پذیرش را طی کنند و پس از آن به قیمت خریداری می شوند.

وی در بیان اعلام دلایل افت شاخص بورس طی ماه های اخیر، گفت: این موضوع به دلیل جو روانی است که در بازار سرمایه وجود دارد در غیر اینصورت از لحاظ بنیادی ریسک بیشتری به شرکت ها حاکم نشده و بسیاری ها منتظر رویدادهای سیاسی هستند.

این مقام مسئول در بازار سرمایه کشورمان در پاسخ به اینکه از مبلغ کمک 4 هزار میلیارد تومانی که قرار بود توسط بانکها از طریق صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه صورت گیرد، چه میزان به بورس کشورمان تزریق شده است، گفت: کمک ها توسط بانکها به تدریج انجام می شود و از این مبلغ کمتر از 10 درصد پرداخت شده است.

صحرایی افزود: به نظر می رسد که پس از اتمام دوره مجامع بانکها در پایان خردادماه جاری بازار شفافیت بیشتری پیدا کند و وضعیت بورس بهتر شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها