فردی که با استفاده از مدارک هویتی برادر دوقلویش 168میلیون ریال از یک شهروند مشهدی کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۶۸۲۷۸۷
کلاهبرداری با استفاده از مدارک برادر دوقلو

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ حسین بیدمشکی رییس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: با مراجعه یکی از شهروندان مشهدی به پلیس آگاهی و ارائه مرجوعه ای از دادسرا مبنی بر کلاهبرداری از او توسط فردی به نام علی با ارائه 10 فقره چک به مبلغ 168 میلیون ریال موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به شکایت وارده تیم یکم اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری وارد عمل شده و با مطالعه شکوائیه و بررسی اظهارات شاکی، ‌موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

کارآگاهان با بدست آوردن اطلاعات در خصوص چک های صادر شده پس از تحقیقات به عمل آمده متهم به کلاهبرداری را دستگیر که در بازجویی های بعمل آمده، گفت چنین حسابی ندارد و حتی دسته چک ندارد.

با بررسی های فنی و اطلاعاتی مشخص شد فردی که خود را به نام علی معرفی کرده برادر دو قلوی فرد دستگیر شده بوده که با مراجعه به بانک و سوء استفاده از شباهت ظاهری خود نسبت به برادر دوقلویش اقدام به افتتاح حساب و دریافت دسته چک کرده و با خرج کردن آن در سطح شهر، اقدام به کلاهبرداری از تعدادی شهروندان کرده است.

ماموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پس از چند روز کنترل نامحسوس محل های احتمالی تردد او را شناسایی و در یک اقدام ضربتی با هماهنگی مقام قضایی او در حال استراحت در یک مهمانپذیر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ بیدمشکی افزود: متهم در بازجویی های به عمل آمده در مواجهه با مالباخته به جرم خود اعتراف و پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها