معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار یادداشتی در شبکه های اجتماعی اعلام کرده است که اتهام واردات بنزین از خارج توسط همسرش، یک «دروغ محض» و اتهامی بی اساس است.
کد خبر: ۶۸۲۵۶۴
معصومه ابتکار: همسرم واردکننده بنزین نیست

به گزارش جام جم آنلاین، خانم ابتکار امروز سه شنبه در صفحه خود در «کلوب» نوشته است: « من کاملا بر سر منافع مردم و حفظ سلامتی آنها ایستاده ام و کوتاه نمی آیم و با هر اقدامی که سلامتی مردم را به خطر بیندازد مقابله خواهم کرد.»

وی افزوده است: «بعد از اینکه با پیگیری های به عمل آمده، توزیع بنزین پتروشیمی که سرطان زا بودن آن محرز است، متوقف شد، برخی سایت ها اقدام به تخریب این حرکت کرده و از همسرم محمد هاشمی اصفهانی به عنوان وارد کننده بنزین خارجی خبر دادند.»

به عقیده معاون رییس جمهوری، کسانی که منافعشان با بنزین سرطانی پتروشیمی گره خورده است، این تهمت ها را نسبت می دهند در حالی که این موضوع از وزارت نفت قابل پیگیری و استعلام است ولی متاسفانه این افراد استعلام نمی کنند چون می خواهند دروغ بگویند، خوشبختانه مردم ما آگاه هستند.

ابتکار خاطرنشان کرده است: «تهرانی های عزیز شاهدند با متوقف شدن تولید و توزیع بنزین پتروشیمی در کشور بر اساس اعلام سازمان های مرتبط، هوای تهران از ابتدای سال جاری تا پیش از وقوع توفان در شرایط سالم بوده است."

این مطلب با واکنش خوانندگان آن در شبکه باشگاه (کلوب) روبرو شده و بیش از 20 نفر تا این لحظه در باره صحت اتهامات به همسر خانم ابتکار، چرایی آلودگی بنزینها و میزان سرطانزا بودن آن اظهارنظر کرده اند.

پیش از این، مهدی موسوی نژاد نماینده اصولگرای دشتستان و عضو کمیسیون انرژی مجلس در مصاحبه با یکی از خبرگزاریها گفته بود: ظن قوی این است که بستگان مسئولان از طریق واردات بنزین به ثروت و منافعی دست یافته اند. همچنین همسر یک مقام مسئول در دولت واردکننده بنزین است که این امر تردیدها در خصوص پشت پرده واردات بنزین را افزایش می دهد.

پس از آن، برخی سایتها فاش کردند که در دی ماه سال ۹۱ وبلاگی به نام بانوی فتنه اسناد مدارکی مبنی بر تخلف همسر معصومه ابتکار (عضو جبهه منحله مشارکت) به همراه جمعی دیگر از اعضای خانواده وی را در فضای مجازی انتشار داده که موید دست داشتن آنها در واردات بنزین است.

بنا به این گزارش، سید محمد هاشمی که به دلایلی از یکی از ارگانهای مهم کنار گذاشته شده بود، به همراه همسرش (معصومه ابتکار) و چند نفر از دوستانشان در سال ۱۳۶۹ شرکتی را در زمینه صادرات و واردات تاسیس می کنند و محمد هاشمی به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب می شود.

این شرکت به نام شرکت صنعتی تبت با مسئولیت محدود به شماره ثبت ۵۷۸۶۷ در تاریخ 1369/4/31 با افزایش سرمایه شرکت آقایان بهزاد هاشمی، محمد هاشمی و خانم معصومه ابتکار و افسانه السادات میری را به عنوان سهام دار معرفی می کند و سپس به انعقاد قراردادهایی با نهادهای دولتی از جمله استانداری تهران اقدام می کند که از نظر سایتهای افشاگر، برخی صوری و حاوی تخلف است.

این اقدامات در سال ۱۳۷۲ و در دوره دولت آقای هاشمی رفسنجانی صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها